شنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: از مهم‌ترین اخباری که روزنامه‌‌های دوشنبه 5 تیر به آن پرداخته‌اند، بنزین، ماده حیاتی این روزهای جامعه ما است.

جهان صنعت در این مورد به نقل از وزیر نفت تیتر زده است « بنزین دو نرخی نمی‌شود » تا خیال همه را راحت کرده باشد . اما کارگزاران با تیتر « سهمیه بنزین مسافرکش‌ها 5 لیتر در روز » نگرانی‌ها را بیشتر کرده است .

خراسان از زاویه دیگری به موضوع پرداخته است و تیتر زده است :« توافق دولت و مجلس درباره بنزین » . صبح اقتصاد در همین مورد تیتر زده است :« شرایط سهمیه بندی بنزین فراهم نیست» و کیهان تیتر خلاص را به پرونده دو نرخی شدن بنزین شلیک کرده است :« بنزین دو نرخی نمی‌شود » .

از بنزین که بگذریم حضور عبدالله گل در ایران هم در روزنامه‌های 5 تیر 85 بازتاب وسیع اما متناقضی دارد . در حالی که اعتماد تیتر زده است :« پیام دولت ترکیه برای ایران » و در ادامه به نفل از گل نوشته است « با تمام طرف‌های پرونده هسته‌ای رایزنی داشته‌ایم » .

اما عصر اقتصاد به نقل از آصفی تیتر زده است « گل پیامی نداشت ». شاید منظور این روزنامه این بوده است که « پیام عبدالله گل فاش نشد» ؛ این جمله تیتر دو کارگزاران است. شرق هم با تیتر « پیام نخست وزیر ترکیه به ایران رسید » موضوع سفر رمزآلود گل به ایران را پیچیده‌تر کرده است .

دنیای اقتصاد هم بدون اشاره به پیامی که گل می‌توانست داشته باشد یا نه عکس یک خود را به دیدار او با متکی اختصاص داده است . جام جم هم یا چاپ تصویری عجیب و به نظر معناگرا از کنفرانس مطبوعاتی متکی و گل به این موضوع پرداخته است .
 
از این دو خبر که بگذریم تنها خبری که به صورت گسترده در روزنامه‌ها مطرح شده است اظهارات آصفی است . اعنماد ملی به نقل از او تیتر زده است « تلاش می‌کنیم نگرانی‌های غرب را رفع کنیم » البته تیتر یک این روزنامه « بررسی بسته 1+5 با نگاه مثبت » است که از دبیر شورای عالی امنیت ملی نقل قول شده است. آفرینش ، همبستگی  و ابرار هم سخنان آصفی را با تیتر‌های گوناگون پوشش داده‌اند .

اما تیتر‌های اختصاصی ؛ کیهان که گویا از گرانی به این راحت‌ها نمی‌گذرد تیتر زده است « داد مردم از بیداد گرانی »‌. شرق هم تیتر یک خود را به خبری اختاص داده است که دیروز( 4 تیر 85 ) در چند روزنامه به آن پرداخته شده بود . این روزنامه تیتر زده است « حضور سپاه در قراردادهای نفتی » شرق همچنین با تیتر« تاسیس شورای روابط خارجی ایران » خبر از تشکیل این نهاد داده است. این شورا با حکم رهبر و ریاست کمال خرازی آغاز به کار خواهد کرد.

در پایان دو تیتر از روزنامه‌های اقتصادی را هم مرور می‌کنیم . سرمایه تیتر زده است :«سرمایه‌گذاری ایرانیان در چین» و جهان اقتصاد تیتر زده است:«صدور مجوز سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید فولاد». 

کد خبر 807

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز