همشهری آنلاین: ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه 15 اردیبهشت آغاز شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می توانند از روز سه شنبه تا شنبه ‌١٩ اردیبهشت از ‌‌٨ صبح تا ‌‌٤ بعدازظهر با حضور در وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام در انتخابات اقدام کنند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که داوطلبان یا نمایندگان تام الاختیار آنان که کتباً معرفی شده باشند، می‌توانند از تاریخ ‌‌١٥.‌‌٢.‌‌٨٨ لغایت ‌‌١٩.‌‌٢.‌‌٨٨ جمعاً به مدت پنج روز با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات آن و ‌‌١٢ قطعه عکس ‌‌٤ × ‌‌٦ که در سال جاری گرفته باشند به همراه نسخه چاپی پرسشنامه اعلام داوطلبی اینترنتی که در سایت WWW.sabtename10.ir تکمیل کرده‌اند به وزارت کشور مراجعه و رسید ثبت نام دریافت کنند.

همچنین افرادی که موفق به تکمیل پرسشنامه اینترنتی نشده‌اند در زمان مقرر ثبت نام در وزارت کشور می‌توانند نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

به موجب ماده ‌‌٣٥ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط ذیل باشند:

‌‌١- رجل مذهبی، سیاسی
‌‌٢- ایرانی الاصل
‌‌٣- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
‌‌٤- مدیر و مدبر
‌‌٥- دارای حسن سابقه و امانت و تقوا
‌‌٦- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

بر اساس ماده ‌‌٣٧ قانون مذکور کلیه افرادی که مسوءلیت مستقیم در امر انتخابات ریاست جمهوری به صورت اجرا و یا نظارت دارند در صورتی می‌توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت شاغل نباشند.

همچنین براساس ماده ‌‌٥٩ قانون انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداها می‌توانند اسناد و مدارک مثبت صلاحیت خود را ضمیمه پرسشنامه اعلام داوطلبی نمایند و یا در مدت زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به شورای نگهبان تقدیم نمایند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ‌٢٢ خرداد، همزمان با سه انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، میان دوره‌ای شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 80631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز