همشهری‌آنلاین: نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور گفت: فعالیت های تجاری رایانه‌‌ای مجاز در حوزه فناوری اطلاعات (IT ) ساماندهی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهران خوانساری افزود ثبت نام در این زیر مجموعه‌های کاری بصورت حقیقی و برای همگان آزاد است و بر اساس میزان استقبال متقاضیان کار گروهها تشکیل می‌شود.

 خوانساری در نشست خبری افزود: برای توسعه حوزه فناوری اطلاعات و تکمیل ساختار و انطباق آن با نظام نامه‌ و آیین‌‌نامه‌‌های کمیته ملی استانداردهای ایزو، ستاد هماهنگی خاصی با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نهاد ریاست جمهوری به عنوان مرجع نظارتی‌، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان مرجع ملی استاندارد سازی در سطح کشور عمل می‌کند تصریح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور نیز به عنوان تنها نقطه تعامل بخش خصوصی با دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرای وظیفه می‌کند.

خوانساری اضافه کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشورکه بر اساس ماده 12 قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌‌افزارهای رایانه‌‌ای وظیفه نظم ‌‌بخشی و ساماندهی فعالیتهای تجاری رایانه‌‌ای مجاز را برعهده دارد، تشکیل شده است.

نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور گفت: بر همین اساس ستاد مشترکی برای برگزاری گردهمایی سراسری متشکل از نمایندگان گروههای ذیربط و صاحبنظران در حوزه فناوری های اطلاعات در نیمه دوم خرداد امسال، تشکیل شده است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی کمیته فنی فناوری های اطلاعات گفت: این پایگاه برای اطلاع‌‌رسانی به گروه‌های ذینفع و ذیربط موضوع استانداردسازی در حوزه فناوری اطلاعات و با هدف جلب مشارکت علاقه مندان درگروه‌‌های کاری زیر مجموعه کمیته‌‌های فرعی کمیته فنی فناوری اطلاعات دایر شده است.

وی تصریح کرد: این کارگروهها در یازده بخش اصلی تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ذی‌ربط، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی، تشکل‌های تخصصی ارائه ‌دهندگان خدمات مهندسی و مشاوره‌ای، صاحب‌نظران منفرد، مؤسسات ارزیابی انطباق مؤسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران تقسیم می‌شوند.

خوانساری با تاکید بر اینکه متقاضیان تا 18 اردیبهشت فرصت ثبت نام دارند افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی کمیته فنی فناوری‌های اطلاعات به نشانی www.isiri-ittc.ir ثبت نام کنند.

کد خبر 80117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز