یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 57 رأی موافق در برابر 171 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع با دو فوریت لایحه اصلاح انتخابات ریاست جمهوری برای کاهش سن رأی دهندگان مخالفت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دولت این لایحه را با عنوان اصلاح بند 2 اصلاحی ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب 1385 با امضای رئیس جمهوری و وزیر کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده بود.[سومین آزمون لایحه کاهش سن رأی در مجلس]

در ماده واحده این لایحه آمده است: در بند 2 اصلاحی ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1385 عبارت «18 سال تمام» به عبارت «15 سال تمام» اصلاح می‌گردد.

سخنگوی دولت به عنوان نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و از فوریت آن دفاع کرد.

نمایندگان مجلس بعد از استماع دیدگاه‌های مخالفان و موافقان با فوریت این لایحه مخالفت کردند و به این ترتیب این لایحه به صورت عادی در دستور کاری مجلس قرار گرفت.

علی لاریجانی پس از رأی گیری نمایندگان گفت: رأی منفی نمایندگان به معنای آن نیست که مجلس نظری درباره محتوای آن داده است.

وی افزود: محتوا در کمیسیون عادی مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس مجلس گفت: فعلاً بحث فوریت این لایحه رأی نیاورد و این لایحه در کمیسیون به صورت عادی مطرح می‌شود و نمایندگان فقط درخصوص فوریت آن اظهار نظر کردند نه محتوا.

به هنگام ارائه و بررسی این لایحه در مجلس، ‌وزرای کشور و دادگستری و معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهوری در صحن علنی حضور داشتند.

کد خبر 79912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز