شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد 58 ساله سنگاپوری برای اولین بار در آسیا به طور همزمان تحت پیوند کبد و قلب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پزشکان جمعه 24 آوریل (4 اردیبهشت) در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که این عمل جراحی 13ساعته دو هفته قبل در بیمارستان عمومی سنگاپور بر روی کشیشی به نام  لو چین کویی انجام شد تا او را که از یک عارضه ژنتیکی نادر رنج می‌برد،‌ درمان کنند.

 دکتر تان چی کیات، رئیس برنامه پیوند کبد در این بیمارستان دولتی گفت: "به نظر می‌رسد وضعیت بیمار خوب باشد."

 لو به عارضه‌‌‌ای به نام پلی‌نوروپاتی آمیلوئید فامیلی مبتلاست که در آن یک جهش ژنتیکی باعث می‌شود که کبد مقادیر زیادی پروتئین‌های غیرطبیعی تولید کند که بر اعصاب تاثیر می‌گذارند.

در نهایت کبد نیز از کار خواهد افتاد. به گفته پزشکان آزمایش‌ها نشان داد که قلب این بیمار نیز تحت تاثیر این عارضه قرار گرفته است.

 پزشکان گفتند داده‌های دردسترس از سراسر جهان نشان می‌دهد که تا به حال 1441 پیوند کبد برای درمان این عارضه انجام شده است که بیش از نیمی از موارد آن در فرانسه و پرتغال بوده است.

 آنها گفتند تا پیش از این پیوند بر روی مرد سنگاپوری در دو هفته پیش، 17 مورد پیوند همزمان قلب و کبد برای درمان این بیماری انجام شده بود.

 دکتر تان گفت که علاجی به جز برای این بیماری که در مورد این بیمار میزان مرگ و میر ناشی از آن 30 تا 40 درصد  تخمین زده شده بود، وجود ندارد.

چندین جراح، پرستار و متخصص بیهوشی در این عمل جراحی شرکت داشتند.

 پزشکان در مورد هزینه این عمل جراحی اظهار نظری نکردند. اما به گفته سخنگوی بیمارستان پیوند قلب و کبد معمولا حدود 150000 دلار خرج می‌برد.

سنگاپور از لحاظ داشتن بهترین سیستم پزشکی آسیا مشهور است و سالانه هزاران خارجی برای چک‌آپ و سایر درمان‌ها به آن مراجعه می‌کنند.

کد خبر 79738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز