پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه ثبت نام فرم‌های مربوط را دریافت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو در نشستی خبری در اصفهان گفت: در پایگاه ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری دهم شرایط نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به این پایگاه فرم‌های مربوط را پر کنند اما برای ثبت نام قطعی باید همراه با مدارک لازم در وقت قانونی ثبت نام که از 15 اردیبهشت تا 19 اردیبهشت است به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

دانشجو استفاده از بار کد خوان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از دیگر مزیت‌های انتخابات 22 خرداد خواند و گفت: در این انتخابات با استفاده از بارکد خوان در شعبه‌های اخذ رای، کارت ملی همه افراد رای دهنده با بار کد خوان خوانده می‌شود و همین امر موجب جلوگیری از تقلب و تخلف می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که ما تا به حال یک بانک اطلاعاتی در خصوص افراد مجری در سطح کشور نداشته‌ایم افزود: در حال تهیه نرم افزاری هستیم که بتوانیم در این دوره یک بانک اطلاعات کامل و جامع از مجریان انتخابات در سراسر کشور داشته باشیم.

دانشجو افزود: نرم افزار دیگری نیز آماده شده است که نمایندگان نامزدها از هر شعبه‌ای بتوانند با شناسه کاربری خود اگر موردی را مشاهده کرد به نامزد مورد نظر خود و ستاد انتخابات کشور انعکاس دهد. وی افزود: البته نماینده نامزدها حق دخالت در امور اجرایی را ندارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای انتخابات رایانه‌ای نیز در حال آماده شدن است افزود: از 15 اردیبهشت تا 19 اردیبهشت ثبت نام کاندیداها آغاز می‌شود و از روز 19، پنج روز تعیین صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان بررسی می‌شود و پنج روز برای بررسی اعتراضات و 30 و 31 وزارت کشور اسامی کاندیداهای قطعی را اعلام می‌کند و کاندیداها از اول خرداد تا 20 خرداد حق تبلیغات علنی را دارند و 22 خرداد امسال روز اخذ آرا است.

کد خبر 79707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز