همشهری آنلاین: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی انتشار بیانیه کشورمان در پاسخ به بیانیه 1+5، تلفنی با دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، خاویر سولانا، ساعاتی پس از انتشار بیانیه 4 ماده‌ای کشورمان در تماس تلفنی با سعید جلیلی تاکید کرد: این بیانیه حاوی موارد سازنده و فرصت تازه‌ای برای پیشبرد گفت‌وگوها است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این گفت‌وگو که چهارشنبه شب انجام شد، اظهار کرد: بیانیه جمهوری اسلامی ایران رویکرد مناسبی برای پیشرفت گفت‌وگوها در فضای عادلانه و احترام متقابل فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود جمهوری اسلامی ایران دیروز با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگو و تعامل سازنده استقبال و اعلام کرد بسته پیشنهادی به‌روز شده خود را ارائه خواهد کرد.

در بیانیه رسمی کشورمان که در پاسخ به بیانیه اخیر 6 کشور منتشر شد، گفت‌وگو، راه حل مشکلات در عرصه بین‌المللی خوانده و تاکید شده برخی مفاد بیانیه کشورهای یادشده از تحولات جدید فاصله دارد و نافی احترام متقابل و گفت‌وگو در فضای عادلانه است.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با تاکید مجدد بر ادامه فعالیت‌های هسته‌یی در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب NPT اعلام کرده است بسته پیشنهادی خود را به‌روز کرده و آماده گفت‌وگو و تعامل سازنده است.

کد خبر 79702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز