چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال 2008 توانسته ایم یک سوم مواد مخدری را که وارد کشور شده است را کشف کنیم.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم سه شنبه (2 اردیبهشت) در حاشیه اجلاس دادستانهای کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص آنچه که در اجلاس دوربان اتفاق افتاد، گفت: موضوعات پیش آمده نشاندهنده این بود که مسیر چند کشور صاحب قدرت با روند عمومی مردم و دولت های دیگر متفاوت است و باید این روند اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با پلیس بین‌الملل همکاری خواهید داشت، گفت: درخواست از طریق دادستانی تهران از پلیس بین‌الملل صورت گرفته ولی متاسفانه این موضوع توسط آنها در دستور کار قرار نگرفته است.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اظهارات وزیر بهداشت عراق مبنی بر اینکه ایران یکی از مسیرهای انتقال مواد مخدر به کشورهای عربی است ، گفت: منکر این نیستیم که ایران یکی از مسیرهای ترانزیتی انتقال مواد مخدر به کشورهای عربی، جنوب خلیج فارس و اروپا بوده ولی بنا به اعتراف سازمان ملل ما توانسته‌ایم در سال 2008 یک سوم موادی که وارد کشور شده است را کشف کنیم و این یک رکورد بسیار بالا محسوب می شود اما طبعا بخشی از این مواد هم توسط باندهای سازمان یافته که در خارج از مرزهای ما مستقرهستند از این طریق به خارج می‌رود.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: این وظیفه همه کشورها را زیادتر می‌کند که مبارزه با مواد مخدر نیاز به اجماع جهانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای اشغالگر به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان رفتند اما نه تنها نتوانستند تروریست را مهار کنند بلکه حتی حضور آنان باعث افزایش مواد مخدر نیز شده است.

کد خبر 79659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز