چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: 48 کشور در جام جهانی فوتبال بی‌خانمان‌ها شرکت می‌کنند.

شهر میلان ایتالیا در هفتمین دوره رقابت‌های جام جهانی بی‌خانمان‌ها، میزبان 500 بازیکن از 48 کشور دنیا خواهد بود. این تورنمنت که از سوی یوفا پشتیبانی می‌شود،‌ قصد دارد در زندگی این افراد بهبود حاصل کند.

به گزارش سایت یوفا، در این بازی‌ها، هر پنج قاره دنیا حضور دارند و بازیکنان از کشورهایی مثل آرژانتین، برزیل، انگلیس،‌ آلمان، استرالیا، کامبوج، هنگ کنگ، هند، غنا و مالاوی می‌آیند. طبیعتا ایتالیا، برنده دو دوره این رقابت‌ها، این بار می‌خواهد در حضور تماشاگران خودی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در سمپیون پارک، مکانی تاریخی که اولین بازی تیم ملی ایتالیا در مقابل فرانسه در آنجا انجام گرفت، یک ورزشگاه خیابانی بنا شده است که انتظار می‌رود در طول برگزاری این جام، 100000 تماشاگر در آن حضور یابند. آنها در آنجا و در قلب سرزمین دیوانه‌ترین مردم فوتبال، روح جنگندگی واقعی و درخشش فوتبال خیابانی را تجربه می‌کنند.

اکنون در دنیا در مجموع یک میلیارد بی‌خانمان وجود دارد که در بین آنها 50000  ایتالیایی دیده می‌شود. در حدود 70 درصد شرکت‌کنندگان، زندگی‌شان پس از تورنمنت بهتر شده است، آنها دیگر به سراغ مواد مخدر و الکل نرفته‌اند و خانه، کار،‌ تمرین و آموزش یافته‌اند و روابط بهتری با خانواده‌شان برقرار کرده‌اند و برخی از آنها حتی مربی و یا بازیکن باشگاه‌های نیمه حرفه‌ای شده‌اند. ازسال 2003، جام جهانی بی‌خانمان‌ها بیش ا ز 100000 بازیکن را به خود جذب کرده و در بیش از 70 کشور، برنامه‌های نوین فوتبال را به زندگی آنها وارد کرده است.

یوفا از سال 1999 روی این بازی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

رقابت‌های جهانی سال 2009 در میلان،‌ به کاندیدو کاناوو تقدیم شده، ‌روزنامه‌نگار روزنامه " گازتا دلو اسپرت " که به تازگی درگذشته است.

کد خبر 79655

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز