سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

جلسه‌ غیرعلنی روز گذشته مجلس برای بررسی مشکلات دامداران و مسائل مربوط به خرید شیر خام که با حضور وزیران صنایع، جهاد کشاورزی و بازرگانی برگزار شد، به نتیجه خاصی نرسید.

به گفته حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیأت رئیسه مجلس، مواضع وزیران در این جلسه بسیار متفاوت بود و به همین دلیل نمایندگان امکان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در این باره را نیافتند و قرار شد که هفته‌ آینده کمیسیون کشاورزی مجلس دوباره این مسئله را پیگیری کند.

حاجی‌بابایی پس از پایان جلسه غیر‌علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گفتارهای متفاوت در جلسه غیرعلنی دیروز به جمع‌بندی نرسیدیم و تصمیم‌گیری نهایی برای حل مشکل دامداران به هفته آینده موکول شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به‌علت برگزاری جلسه غیرعلنی توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که در روزهای اخیر برای دامداران کشور پیش آمده و شیری که توسط آنها تولید می‌شود و از سوی صاحبان صنایع لبنی خریداری نمی‌شود و اعتراضات آنها به این موضوع، قرار بر این شد که با حضور وزیران مربوطه،  این موضوع در جمع نمایندگان ملت بررسی ‌شود. 

وی افزود: طی روزهای گذشته کمیسیون کشاورزی با حضور وزیران صنایع، جهادکشاورزی و بازرگانی جلساتی برگزار کرد و اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که طی یک جلسه غیرعلنی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به همین دلیل جلسه غیرعلنی برگزار شد.

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه در این جلسه گفتارها بسیار متفاوت بود و امکان یک جمع‌بندی در صحن مجلس نبود، قرار شد که هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، صنایع و معادن و اقتصادی و وزیران صنایع، بازرگانی و جهاد کشاورزی تشکیل و در آنجا پیشنهادهای مختلف برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شیر، بررسی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به سخنان وزیر جهاد‌کشاورزی در جلسه غیرعلنی مجلس، اظهار داشت: اعتقاد آقای اسکندری این بود که در این مدت، صاحبان صنایع لبنی سعی کردند شیر را از دامداران خریداری نکنند تا فشاری بر آنها وارد شود و این قضیه موجب کاهش قیمت شیر شود.

وی همچنین با اشاره به‌نظر وزیران صنایع و بازرگانی در‌این‌باره یادآور شد: این دو وزیر معتقد بودند با توجه به اینکه قیمت نهاده‌هایی نظیر علوفه افزایش نیافته، دلیلی برای افزایش قیمت شیر وجود ندارد.

حاجی بابایی بحث واردات شیر خشک را یکی از اعتراضات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: 6هزار تن شیرخشک در سال 87 وارد شده است و البته در داخل کشور نیز، تولید شیر‌خشک داریم؛

بنابراین با توجه به اینکه قیمت جهانی شیر خشک کاهش یافته است، قطعا ورود شیر خشک به داخل کشور باعث شده که شیر خام کمتر خریداری شود که البته وزیر بازرگانی معتقد بود این مسئله قابل توجه نیست، اما کمیسیون کشاورزی بر این اعتقاد بود که یکی از عوامل اصلی نخریدن شیر از دامداران از سوی صاحبان صنایع لبنی، همین مسئله است.

کد خبر 79607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز