سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه سیاسی: روز گذشته مجلس شورای اسلامی صحنه حمایت نمایندگان از سخنان و مواضع رئیس‌جمهوری در اجلاس مبارزه با نژادپرستی در ژنو بود.

اما رئیس مجلس در اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، بدون اشاره به این موضوع، بحث تهدید‌های فزاینده رژیم ‌صهیونیستی علیه ایران را مطرح کرد و به سران این رژیم هشدار داد که درصورت حمله به ایران، چشمانشان دیگر رنگ خواب را نخواهد دید.

علی لاریجانی در سخنان خود که خبرگزاری‌ها به آن اشاره کردند، با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند با صدای بلند با ایران سخن بگویند، به تاریخ مراجعه کنند تا بفهمند نتیجه این رفتار چه بوده است، تأکید کرد: درصورت اشتباه محاسباتی از سوی رژیم ‌صهیونیستی، پاسخ ایران به‌گونه‌ای خواهد بود که تاکنون احدی از کارشناسان در جهان یا منطقه نتوانسته‌اند آن‌را تشخیص دهند.

وی همچنین با اشاره به لحن تهدید‌آمیز برخی حکام رژیم‌صهیونیستی مبنی بر اعمال زور علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: این بیانات آنچنان مفتضح بود که در روزهای اخیر یکی از حاکمان این رژیم آن‌ را اصلاح کرد.

در آخرین ادعای مطرح‌شده از جانب سران رژیم‌صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم مدعی شده است تل‌آویو باید آماده باشد تا درصورت لزوم به تنهایی و بدون حمایت آمریکا علیه ایران اقدام کند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه جنایات رژیم‌صهیونیستی چیزی نیست که مردم آن‌را فراموش کنند، افزود: آمریکا در طول جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه همه نوع حمایت را از رژیم‌صهیونیستی به عمل آورد و همزمان نهادهای بین‌المللی را که می‌توانستند اندک تحرکی از خود نشان دهند، از کار انداخت.

رئیس مجلس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در مقابل موجی از بیداری در دنیا قرار گرفته است و آمریکا باید بداند دنیای امروز ساده‌لوح نیست و اگر بناست تغییری رخ دهد، باید روشن شود که آیا واشنگتن راهبرد خود را مقابل فلسطین تغییر داده است یا نه.

وی با انتقاد از اینکه یک رژیم در گستره‌ بین‌المللی هر جا که توانسته حتی در اروپا دست به ترور زده است، عنوان کرد: در زمان جنگ غزه هم آمریکا به جای اینکه نهادهای بین‌المللی را فعال کند تا جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرد، کانتینرهای نظامی خودش را به سمت اسرائیل روانه کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در مسیر عمل تجاوزکارانه‌ خود علیه غزه چندین جرم شامل اشغالگری، محاصره و زندانی کردن صدها هزار انسان، تروریسم دولتی، نژادپرستی و اعمال ترجیحات نژادی، قتل‌عام، نسل‌کشی و پاکسازی قومیت‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه را مرتکب شده و هرچند مراجع بین‌المللی برای رسیدگی به این جرائم وجود دارد، اما صحنه‌ بین‌المللی در سکوت به سر می‌برد و از کنفرانس دادستان‌های کشورهای اسلامی انتظار می‌رود که نهادهای بین‌المللی را برای پاسخگویی تحریک کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات هم دیروز در همایش دادستان‌های کشورهای اسلامی که با هدف بررسی ابعاد جنایات رژیم‌صهیونیستی در غره و ارائه کیفرخواست علیه سران این رژیم تشکیل شده است، با بیان اینکه رویکرد تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی در مغایرت کامل با تمامی مقررات و معاهدات بین‌المللی قرار داشته و محکوم به شکست است، گفت: واقعیت این است که امروز رژیم اشغالگر قدس به‌ویژه پس از جنگ 22 روزه غزه، عنصری منفور در بین ملت‌هاست.

حمایت مجلس از مواضع احمدی‌نژاد

210نماینده مجلس، یک روز پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری در اجلاس دوربان 2 که در سوئیس برگزار شد، طی بیانیه‌ای حمایت خود را از مواضع محمود احمدی‌نژاد در این اجلاس اعلام داشتند.  

در بخشی از این بیانیه آمده است: اجلاس دوربان2 در شرایطی برگزار شد که جامعه‌ بشری نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و قتل‌عام کودکان و زنان غزه را فراموش نکرده و متأسفانه در مقابل این جنایت نژادپرستانه، رئیس‌جمهوری آمریکا که با شعار تغییر آمده و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نداده‌اند.

نمایندگان مجلس در پایان این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مواضع رئیس‌جمهوری در این اجلاس، «اقدامات سازماندهی شده و حقیرانه» رژیم صهیونیستی و حامیان او را محکوم کردند. آنچه نمایندگان از آن به‌عنوان اقدامات سازماندهی شده و حقیرانه یاد کردند، به خروج هیات‌های نمایندگی چند کشور اروپایی از سالن نشست، در خلال سخنرانی احمدی‌نژاد اشاره دارد. 

اما دیروز سید محمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی، ریاست جلسه علنی را به‌عهده گرفته بود، در نطق خود، به موضع «تحسین برانگیز» دولت سوئیس و واکنش عجولانه و خشمگینانه رژیم صهیونیستی در فراخواندن سفیر خود از سوئیس اشاره و خاطر نشان کرد: انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی در اروپا کلید خورد.

نایب رئیس دوم مجلس نیز که در مراسم ختم پدر جمشید انصاری، نماینده مردم زنجان شرکت کرده بود، اظهارات رئیس‌جمهوری در ژنو را موفقیت بسیار بزرگی برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در برخورد با رژیم صهیونیستی، مصداق بارز نژادپرستی دانست و اقدام برخی نمایندگان کشورهای اروپایی در ترک جلسه کنفرانس را نوعی اقدام غیردمکراتیک خواند. 

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در سناریوی بر هم‌ زدن سخنرانی احمدی‌نژاد نقش داشتند، گفت: مسئولیت حفاظتی و امنیتی در این اجلاس بر عهده میزبان است و چنین اتفاقی در یک اجلاس مهم بین‌المللی برای میزبان یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

کد خبر 79599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز