همشهری‌آنلاین: سخنان رییس جمهور کشورمان در همایش ضدنژادپرستی سازمان ملل واکنش گسترده ای در رسانه‌های جهان داشت

 به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن؛ رسانه‌هایی همچون بی بی سی، اسکای، تایمز و گاردین ضمن انتشار سخنان احمدی نژاد در اجلاس ضدنژادپرستی سازمان ملل در ژنو، واکنش حامیان رژیم اسرائیل را در تلاش برای اغتشاش در سخنرانی ایشان و اقدام شماری از سفیران اروپایی در ترک سالن را نیز منتشر کردند.

نکته جالب در این اخبار و گزارش‌ها، اظهار نظر مخاطبان رسانه‌های انگلیسی است.

اگر چه شماری از مخاطبان با این اجلاس و اظهارات احمدی نژاد مخالفت کردند، بیشتر آنان با معیارهای دو گانه غرب، حمایت بی قید و شرط از اسرائیل و بی توجهی به حقوق مردم فلسطین مخالفت و آشکارا یا تلویحی با سخنان رییس جمهور ایران موافقت کردند.

بر پایه این گزارش؛ در ادامه شماری از نظر مخاطبان رسانه‌های انگلیس، به عنوان نمونه می‌آید.

یک مخاطب شبکه تلویزیونی اسکای نوشت آپارتاید در زبان آفریقایی به معنی جدایی است و جای تاسف است که فقط رییس جمهور ایران از آپارتاید در اسرائیل سخن می‌گوید.

مخاطب دیگری نوشت اشغال سرزمین‌های فلسینی‌ها، آواره کردن آنان و اعمال نژادپرستی، به طور قطع نژادپرستی است. وی افزود اگر حتا کشورهای غربی به نژادپرستی اسرائیلی دست می‌زدند، جامعه جهانی آن ها را محکوم می‌کرد اما هیچ سخنی علیه نژادپرستی صهیونیست‌ها شنیده نمی‌شود بنابراین، این اجلاس بهترین جا برای محکومیت نژادپرستی اسرائیلی‌هاست.

مخاطب دیگری نوشت اگر سخن گفتن درباره نژادپرستی اسرائیلی ها، ضدیت با یهودیان تلقی شود، باید تعریف دیگری از نژادپرستی شود. وی تاکید کرد غرب به جای این که سگ دست آموز اسرائیل باشد، بهتر است استقلال یابد.

یکی از مخاطبان روزنامه ایندیپندنت هم نوشت اسرائیل تنها (کشور) خاورمیانه است که سلاح های کشتار جمعی دارد اما معیارهای دو گانه غرب اجازه نمی دهد اقدامی علیه این رژیم صورت گیرد.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امریکا بخش‌هایی از سخنرانی رئیس جمهور ایران را در اجلاس ژنو پخش کرد.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ضمن قطع برنامه های عادی خود در خبری فوری بخش هایی از سخنرانی محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهور ایران ؛در کنفرانس ژنو را پخش کرد.

مجری فاکس نیوز گفت:احمدی نژاد از کنفرانس سازمان ملل متحد درباره نژاد پرستی استفاده کرده است تا بیشتر از اسرائیل انتقاد کند.احمدی نژاد اسرائیل را دولتی نژاد پرست توصیف کرد 

کد خبر 79525

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز