گروه ادب و هنر: از این پس تمام فیلم‌های سینمایی خارجی که برای نمایش در ایران خریداری می‌شوند، پس از ورود به شبکه خانگی، امکان پخش از تلویزیون را خواهند یافت.

این اتفاق، حاصل تفاهم‌نامه‌ای است که با هدف جلوگیری از عرضه غیرمجاز آثار سینمایی، میان موسسه رسانه‌های تصویری و صدا و سیما به امضا رسیده است.

طبق اعلام موسسه رسانه‌های تصویری، این تفاهم‌نامه با هدف ساماندهی صنعت ویدئو و جلوگیری از عرضه غیرمجاز آثار سینمایی خارجی، میان دکتر ابراهیم داروغه‌زاده (مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دکتر علی اصغر غلامرضایی مدیرکل تامین برنامه های خارجی سیما) به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، فیلم‌های خارجی باید پس از خرید رایت، وارد شبکه ویدیویی شوند و سپس برای پخش از رسانه ملی، در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گیرند.

تفاهم‌نامه مذکور به منظور رونق بخشیدن به صنعت ویدئو در کشور و در راستای مبارزه با عرضه نسخه‌های کپی غیرمجاز فیلم‌های خارجی پخش شده از صدا و سیما و رعایت قانون کپی رایت منعقد شده است. این اقدام که در جهت تعامل هرچه بیشتر موسسه رسانه‌های تصویری و سازمان صدا و سیما صورت گرفت می‌تواند از نابسامانی‌های موجود جلوگیری کند.

 در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که بارها فیلم‌هایی که قرار بوده توسط موسسه رسانه‌های تصویری پخش شود، به صورت همزمان از سوی رسانه ملی روی آنتن رفته است. این اتفاق باعث گسترش نسخه‌های غیرمجاز در بازار نیز می‌شد و به اغتشاش عرضه فیلم‌ها دامن می‌زد.

 به نظر می‌رسد امضای تفاهم‌نامه  میان موسسه رسانه‌های تصویری و صدا و سیما، باعث ساماندهی بهتر فیلم‌های خارجی شود.

کد خبر 7943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز