همشهری آنلاین: مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 29 فروردین با حضور رییس‌جمهوری در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

یگان‌های نمونه‌ نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش هم‌چنین دژبان ارتش و یگان‌های نمونه وزارت دفاع در این مراسم رژه خواهند رفت.

بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی و خودکفایی ارتش نیز در این مراسم به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش هواپیماهای جدید ایران در روز ارتش 
 
معاون عملیات نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران گفت :‌ امسال در مراسم رژه روز ارتش ( 29 فروردین ) هواپیماهاى رادار پرنده و گشت دریایی به نمایش در مى‌آیند.
 
امیر سرتیپ خلبان علوى خلبان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزى خبرافزود : ‌41 خلبان نیروى هوایى براى اجراى هر چه باشکوهتر مراسم رژه روز ارتش تمرین کرده‌اند.

معاون عملیات نیروى هوایى ارتش با اشاره به اینکه در مراسم رژه امسال 140 فروند انواع هواپیماى شکارى، بمب افکن شرکت دارند گفت: در این مراسم انواع تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها به صورت رزمایش اجرا مى‌شود.

سرتیپ خلبان علوى افزود:‌ هواپیماى تولید داخل صاعقه مراحل آزمایشى را به پایان رسانده و تولید انبوه آن آغاز شده است و در مراسم رژه امسال هم چهار فروند از این هواپیماها حضور دارند.

وى گفت:‌ تاکتیک‌ها و تکنیک‌هاى سوخت گیرى انواع هواپیماهایى که از نظر سازمانى سوختگیر نبودند نیز در رژه امسال به نمایش در مى‌آید.

کد خبر 79234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز