همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار رئیس جمهور ارمنستان به اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با ارمنستان تاکید کرد و گفت:

 نگاه ایران به مسائل منطقه از جمله موضوع قره باغ تقویت صلح و امنیت است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدارکه عصر دوشنبه24 فروردین در تهران برگزار شد، با اشاره به گام های فراوانی که در سال‌های اخیر برای تقویت پیوندهای دو کشور برداشته شده است، افزود: هنوز امکانات و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های دوستانه فی مابین وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع مشترک و تقویت امنیت و آرامش منطقه بهره برد.

وی نگاه جمهوری اسلامی ایران به مناسبات با ارمنستان را نگاهی درازمدت خواند و افزود: همکاری‌های ایران و ارمنستان در راستای تقویت امنیت و آرامش پایدار در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌های دو کشور تاکید کرد: روند گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های گوناگون بویژه همکاری‌های اقتصادی - صنعتی  باید از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی بر اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی مشترک از جمله انتقال برق، احداث خط آهن تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد داشت.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای فی مابین تصریح کرد: نگاه ایران به مسائل منطقه از جمله موضوع قره باغ تقویت صلح و امنیت منطقه است.

وی همچنین بر نقش موثر مجالس در تعمیق همکاری‌های دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد:  مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای تحکیم پیوندهای دوستی با ارمنستان حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار ایران را کشور دوست و صمیمی با ارمنستان خواند و افزود: ارمنستان خواستار توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات صمیمانه با ایران است.

وی تصریح کرد: گسترش مناسبات با ایران در عرصه‌های گوناگون از اولویت‌های سیاست خارجی ارمنستان است و توانایی‌ها و امکانات گسترده دو کشور زمینه ساز مناسبی برای تقویت مناسبات و اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی و صنعتی است.

رئیس جمهور ارمنستان همچنین با اشاره به مناسبات تاریخی دو ملت گفت: آینده مناسبات دو کشور روشن و امیدبخش است.

کد خبر 78963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز