پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم مخترعان و مبتکران ایرانی مدال‌آور در نمایشگاه اختراعات و ابتکارات آلمان با 12 مدال بازگشت

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عامل تعاونی چند منظوره کارکنان وزارت علوم‌, تحقیقات و فناوری گفت: مخترعان و مبتکران ایرانی توانستند از بین 31 کشور دنیا و 680 طرح ارایه‌شده‌12 , مدال این مسابقات را به خود اختصاص دهند.

جهانگیر حسن‌زاده افزود : در پنجاه و هشتمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات آلمان جوانان ایرانی توانستند سه مدال طلا , سه مدال نقره و شش مدال برنز را بدست آورند.

وی افزود : این مسابقات از یازدهم تا چهاردهم آبان امسال در شهرنورنبرگ آلمان برگزار شد که 24 مخترع ایرانی‌26 , اختراع و ابتکار خود را به معرض نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: در این مسابقات احمد عوض پور و مرضیه ترخاصتی زوج فرهنگی از شهرستان شیروان واقع در استان خراسان شمالی توانستند با ارایه تخته سفید و سیاه ذخیره‌کننده خودپاکن و دکتر اکبر اقدامی با ارایه داروی سم زدایی معتادان‌, مدال طلای این دوره از مسابقات را بدست آورند.

حسن‌زاده افزود: شاهین و جهانگیر گوانجی از استان اصفهان با طرح آفت کش‌های بیو ارگانیتم با خواص درمانی برای بدن انسان‌, هدا جلا‌لی نژاد با ارایه سازه جدید معماری و حمیدرضا احسان زاده در رشته توانبخشی با ارایه عصای رباتیک مدال نقره را بدست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: یاسر سرسپار با پرده‌های هوشمند, محمدجواد ترقیخواه با ارایه منحول های قابل تنظیم و هدی جلا‌لی نژاد با ارایه سیستم یخچال صوتی‌, ایوب نیکزاد با ارایه کندانسور جدید یخچال و فریزر, مرتضی سلطان‌آبادی با ارایه سیستم گیربکس پیوسته و علی‌احمدی دستجردی بخاطر سیستم نوین خدمات شهری مدال برنز بدست آوردند.

وی اظهار داشت: تیم داوری در این مسابقات بسیار ضعیف ظاهر شد ولی با این حال تیم ایران وضع مطلوبی در میان دیگر کشورها بدست آورد.
نمایشگاه اختراعات و ابتکارات آلمان در زمینه‌های مختلف فنی , شیمی , سلا‌متی , محیط زیست و لوازم یدکی از 11 تا 14 آبان در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد.

کد خبر 7893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز