همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا با انتشار رهنمودی، تمام سرویس دهنده‌های اینترنت و تلفن را ملزم به ضبط فعالیت‌های کاربران اینترنت کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس رهنمود اتحادیه اروپا برای ضبط داده‌ها شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) و تلفن موظف هستند که از روز دوشنبه 6 آوریل (17 فروردین)  ارتباطات کاربران خود را به مدت 12 ماه ضبط کنند و در صورت نیاز در اختیار مقامات دولتی قرار دهند.[دولت انگلیس شبکه‌های اجتماعی را تحت نظر می‌گیرد]

اطلاعات ضبط شده شامل محتوای تماس‌ها و فعالیت‌های اینترنتی نیست و تنها مقصد و زمان رد و بدل مکالمات و اطلاعات توسط شرکت‌ها ضبط می‌شود.

متخصصان معتقدند برنامه‌های تنظیم این رهنمود بعد از بمب‌گذاری‌های لندن در سال 2005 در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گرفته‌است.

با این حال دولت سوئد که در حال حاضر مشغول اعمال قوانین سخت کپی رایت است، از ارسال رهنمود به شرکت‌های سوئدی خودداری کرده‌ و در آلمان بحث بر سر اجرای این رهنمود بالا گرفته است.

تعدادی از شرکت‌های اروپایی نسبت به هزینه‌هایی که مانیتورینگ و ضبط اطلاعات برای آن‌ها در بر دارد اعتراضاتی کرده‌اند. در همین راستا تعدادی از کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس متعهد شده‌اند که  به این شرکت‌ها کمک مالی کنند.

کد خبر 78339

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز