جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جوجه‌های 3 الی 4 روزه می توانند تا عدد 3 را تشخیص داده و میان اعداد 2 و 3 تفاوت قائل شوند

به گزارش مهر به نقل از دیلی‌تلگراف، دانشمندان دریافتند جانورن مختلف در سنین کم توانایی تمیز دادن میان عدد 2 و3 را دارند. دانشمندان دانشگاه تی رنتو در ایتالیا بر این باورند که این توانایی به نظر ذاتی بوده و در جوجه‌هایی که تنها 3 الی 4 روز از تولد آنها می‌گذرد نیز مشاهده می‌شود.

به گفته دانشمندان توانایی شمارش در این جانداران بسیار شگفت انگیز است. به منظور اثبات این توانایی آزمایشهای شکل داده شد که طی آن تعدادی توپ در دسته‌های 2 تایی و 3 تایی در معرض دید جوجه ‌ا قرار گرفت.

در یکی از آزمایش‌ها جوجه‌ها حرکت در برابر گروه‌های 3 تایی از توپ‌ها را نسبت به گروه‌های 2 تایی ترجیح دادند. زمانی که یکی از توپ‌ها توسط صفحه‌ای پوشانده شد و در مقابل توپی در برابر چشم جوجه‌ها از گروهی 3 تایی به گروهی 2 تایی انتقال داده شد، جوجه ها همچنان توانایی تعیین گروهی را که 3 توپ در آن قرار گرفته بود را داشتند.

نتیجه این آزمایشها نشان می‌دهد که حتی در صورت نبود آموزشی خاص، جوجه‌ها به صورت خود به خودی میان 2 و 3 تفاوت قائل می‌شوند و در هر دو حالت آزمایش گروه بزرگتر را ترجیح می‌دهند.

بر اساس گزاش تلگراف، در این تحقیقات همچنین اشاره شده است که مطالعات پیشین نشان می‌دهد نوزاد انسان توانایی شناسایی حجم گروه‌ها را در صورتی که تعداد محتویات آن از 3 بیشتر باشد از دست می‌دهد.

کد خبر 78011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز