مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نرخ‌های جدید وسائط نقلیه عمومی برای سال 88 از روز شنبه 15 فروردین ماه در تهران اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر این اساس نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری که قرار است از شنبه 15 فروردین ماه اعمال شود در مجموع 5/12 درصد افزایش دارد و به صورت جزئی‌تر نرخ کرایه‌ تاکسی‌های خطوط 15 درصد، تاکسی‌های گردشی 11 درصد، تاکسی‌های فرودگاه 12 درصد، تاکسی‌های تلفنی و ون 12 درصد و تاکسی‌های راه‌آهن و ترمینال نیز 13 درصد افزایش خواهند داشت.

شورای شهر تهران در مصوبه خود تاکید کرده است که مبنای تورم در طول سال تعیین می‌شود و اگر قرار باشد نرخ جدید تاکسی‌ها را بر اساس تورم اعمال کنیم، مبلغ کرایه‌ها بسیار بیشتر می‌شد، در عین حال تصمیم‌گیری در این حوزه‌ بسیار حساس است، چرا که در یک سو رانندگان و در سوی دیگر مردم قرار دارند.

شورای شهر تهران در عین حال ضمن تاکید بر نظارت دقیق و بیش از پیش تاکسیرانی در مورد اعمال نرخ‌های جدید یادآور شده است که میزان رسیدگی به تخلفات در سال 87 ، 15 برابر و میزان پروانه‌های که از رانندگان تاکسی باطل می‌شود، چندین برابر افزایش یافته است.

حسین تیموری در گفت‌و‌گو  ایسنا با اعلام این خبر که برچسب نرخ‌های جدید از 15 فروردین ماه روی شیشه تاکسی‌ها نصب می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد ما برای حذف پول خرد از مبلغ کرایه تاکسی و رفع اختلاف مسافر و راننده در شورای شهر تهران مورد تصویب قرار نگرفت و کماکان کرایه‌ها همراه با پول خرد هستند.

تیموری با تاکید بر این که ضرورت رعایت نظافت و پاکیزه‌گی در داخل تاکسی از سوی رانندگان همچنان از سوی تاکسیرانی در سال جدید پیگیری می‌شود افزود:استفاده از روکش سفید و پاکیزه‌ نگهداشتن آن توسط رانندگان و مسافران در سال 87 تا حدود زیادی رعایت شد.

وی با بیان این که در سال 87 هیچ تاکسی نوسازی نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر 30 هزار تاکسی در نوبت نوسازی قرار دارند که امیدواریم دولت هرچه زودتر همکاری لازم را در این رابطه داشته باشد.

تیموری ادامه داد: تاکنون ستاد مدیریت حمل و‌نقل‌و سوخت در مورد نوسازی این تاکسی‌ها اطلاعیه‌ای نداشته است.

نرخ اتوبوس‌های بلیتی تغییری نکرد

شورای شهر تهران همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی و مینی‌بوسرانی تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در سال 1388 را بدون تغییر تصویب کرد که به این ترتیب نرخ این خطوط همان100 و 125 تومان خواهد بود و نسبت به سال قبل تغییر نمی‌کند اما کرایه خطوطی که نرخ آن‌ها 175 تومان بود به 200 تومان در سال جدید تغییر می‌کند. نرخ بلیت‌های اعتباری مدت‌دار مترو برای تشویق مردم بدون تغییر ماند

 بلیت‌های مبلغ‌دار مترو 20 گران‌تر شد

 نرخ بلیت مترو در سال جاری نیز پس از بحث و بررسی بسیار تعیین شد و بر این اساس شورای برای تشویق مردم در استفاده از بلیت‌های مدت‌دار، نرخ این بلیت‌ها را بدون تغییر در سال جدید گذاشت و در عوض نرخ بلیت‌های مبلغ‌دار را با 20 درصد رشد قیمت تصویب کرد.

قیمت تمام شده بلیت مترو در سال 88، 398 تومان است و به این ترتیب قیمت بلیت تک سفره بدون محدودیت طول سفر و زمان 150 تومان، رفت و برگشت (دو سفره) 275 تومان و 10 سفره 1100 تومان تعیین شده است.

کد خبر 78007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز