چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا که در انگلیس به سر‌ می‌برد از فرانسه، آلمان، جمهوری چک و ترکیه دیدن می‌کند

بارک اوباما که اکنون در اجلاس سران گروه ۲۰ در لندن است تا ۷ آوریل (18 فروردین) از این کشورهای اروپایی دیدن خواهد کرد. .[دیدار بروان - اوباما در لندن]

به گزارش رادیو دولتی آلمان سفر رئیس جمهوری آمریکا به اروپا مضمون‌های نمادین بسیار دارد. این را دنیس مک ‌دوناف، معاون مشاور ارتباطات رئیس جمهوری آمریکا نیز تأیید می‌کند. اوباما می‌خواهد هم اتحادهای گذشته را تقویت کند و هم اتحادهای تازه‌ای بسازد.

از نظر مک دوناف، این سفر «جزو آن بخش‌های اساسی انگیزه‌های پرزیدنت است، با این هدف که جایگاه و احترام آمریکا را در جهان و به ویژه در اروپا احیا کند.»

به باور چارلز کوپچان، کارشناس اروپا در "شورای روابط خارجی" در واشنگتن، با توجه به بحث پیرامون طرح سپر موشکی آمریکا در اروپا که از سوی دولت اوباما متوقف شده است، سفر اوباما به پراگ اهمیت نمادین بیشتری به خود می‌گیرد.

 کوپچان در زمینه‌ی این طرح می‌گوید: « دولت بوش این طرح را زیر فشار پیش برد و دولت‌های لهستان و چک با تمام امکانات خود کوشیدند، این برنامه‌‌ها را به مردم مردد خود بفروشند؛ و امروز این دولت‌ها در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند؛ و این مهم است که پرزیدنت به پراگ سفر کند.»

کد خبر 77945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز