چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در این مجله همشهری آنلاین با موضوعات و بیماری‌های مربوط به گوارش آشنا می‌شوید. ابتدا مطلبی درباره دل درد بخوانید و سپس به سراغ لینک‌های زیر همین مطلب بروید.

digestive system

دل  دل‌درد در خیلی موارد زودگذر و بی‌اهمیت است، اما گاهی ممکن است نشانه‌ای از بیماری وخیم‌تری باشد.هر فردی باید پنج چیز را در مورد بیماری‌های گوارشی وخیمی که ممکن است با درد شکم بروز کنند بداند.

 علائم: اگر علائم مداوم گوارشی مانند درد یا ناراحتی در شکم، تهوع، آروغ‌زدن، یبوست، اسهال، سوزش سر دل یا وجود خون در مدفوع دارید، به دکترتان خبر دهید.

 تشخیص: از آنجایی که بسیاری از اختلالات گوارشی با آزمایش خون یا تصویربرداری قابل تشخیص نیستند، تشخیص آنها ممکن است مشکل باشد. برای مثال سندروم روده تحریک‌پذیر معمولا با کنارگذاشتن سایر اختلالات، تشخیص داده می‌شود.

 صحبت با دکتر: علائم‌  شما و سابقه پزشکی‌تان ممکن است نقش عمده‌ای در تشخیص اختلالات گوارشی داشته باشد، بنابراین باید با دکترتان بی‌پرده باشید. عادات غذاخوردن و علائم‌تان را روزانه یاداشت کنید و در مورد مصرف سیگار صادق باشید ‌تا دکترتان بتواند سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌تان را تشخیص دهد.

تغییرات سبک‌زندگی: دانستن عادات شما اهمیت دارد، چرا که ممکن است علت علائم شما باشند، و تغییردادن آنها بتواند بیماری‌تان را رفع کند. برای مثال درد معده‌ای که به دنبال مصرف فراورده‌های غذایی روزانه رخ می‌دهد، ممکن است بیانگر عدم تحمل به لاکتوز (قند شیر) باشد که با تغییر رژیم غذایی قابل درمان است.

 درمان: گرچه تغییردادن محدودکننده عادات غذاخوردن معمولا خط اول مقابله با یک اختلال گوارشی است، اما این کار علاج هر بیماری نیست. بسته به نوع بیماری ممکن است نیاز به تجویز داروهای نسخه‌ای، درمان‌های طبیعی، کاهش دادن استرس- و در صورت لزوم جراحی باشد تا علائم شما تخفیف یابد.

HealthDay News

کد خبر 77847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز