مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تیم پزشکی همسر حضرت امام خمینی گفت: الحمدالله با دعای خیر مردم حال عمومی خانم ثقفی کمی بهتر شده و امیدواریم از بحران دیروز عبور کرده باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همسر حضرت امام خمینی(س) که چند ماه است در بیمارستان بستری می‌باشد از صبح روز سه شنبه 27 اسفند دچار ایست قلبی شده و گرچه بنا بر نظر پزشکان شرایط حاد با تلاش تیم پزشکی همان روز برطرف شده ولی هنوز حال عمومی وی مناسب توصیف نمی‌شود.

دکتر مصطفی صادقی رئیس تیم پزشکی همسر حضرت امام خمینی  گفت: الحمدالله با دعای خیر مردم حال عمومی خانم ثقفی کمی بهتر شده و امیدواریم از بحران دیروز عبور کرده باشیم، البته حال ایشان خیلی خوب نیست.

وی با بیان اینکه فعلا نیازی به عمل جراحی نیست افزود: همکاران در حال درمان همسر امام و تلاش برای مداوای ایشان هستند.

صادقی اظهار کرد: با توجه به مشکل کلیوی خانم ثقفی اگر متخصصان تشخیص دهند که نیاز به دیالیز است حتما اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

دکتر هادی کاظمی رئیس بیمارستان وضعیت همسر حضرت امام خمینی را تقریبا خوب توصیف کرد و گفت: از نظر ما این وضعیت طبیعی است.

وی با بیان اینکه همسر حضرت امام ظهر روز چهارشنبه ایست قلبی داشتند تاکید کرد: با اقدامات به موقع تیم پزشکی وضعیت احیا شد.

کاظمی در تشریح اقداماتی که هم اکنون از سوی پزشکان در حال انجام است اظهارداشت: در حال حاضر اقدامات برای ادامه حیات ایشان کما فی السابق در دست پیگیری است و مونیتورینگ قلب، مراقبت‌های تنفسی و کلیوی با استفاده از تجهیزات به تناسب نیاز و حال ایشان به عمل می آید.

دکتر قربانعلی نژاددهقان عضو تیم معالج همسر حضرت امام نیز با بیان اینکه حال عمومی ایشان رضایتبخش نیست گفت: البته شرایط حاد روز گذشته برطرف شده و ایشان به حالت قبلی بازگشته‌اند.

به گفته وی شرایط و علائم جسمی بانو خدیجه ثقفی بسیار ضعیف است و ایشان از نظر عملکرد کلیه در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

همچنین دکتر ابولفضل نجاران عضو دیگر  تیم پزشکی همسر حضرت امام خمینی دلیل مشکل پیش آمده روز گذشته را ناشی از کهولت سن ایشان بیان کرد و گفت: روز گذشته بانو خدیجه ثقفی دچار ایست قلبی شده‌اند.

وی افزود: نارسایی کلیه‌ها، قلب و همچنین دستگاه گوارشی ایشان که در طول چند ماه گذشته مکانیسم طبیعی خود را انجام نمی‌دهند در مجموع شرایطی را رقم زده که قوای جسمانی ایشان را به تحلیل برده است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب در ادامه عنوان کرد: حال ایشان چندان مساعد نیست و اگر چه تیم پزشکی بحمدلله تا کنون توانسته است مراقبت‌های نگهدارنده را به خوبی انجام دهد ولی به علت عوارض ناشی از کهولت سن کار خاصی از دست تیم پزشکی ساخته نیست و امیدواریم خداوند هر چه سریعتر ایشان را شفا دهد.

 دکتر علی واحدی، جراح تیم پزشکی خانم خدیجه ثقفی با بیان این که وضع بیمار نسبت به اواخر روز گذشته تغییری نکرده است گفت: شرایط ایشان مرتب بالا و پایین می‌شود. روند بدتر شدن بیماری فعلا متوقف شده و در حال ثابت قرار دارد و بیمار مدتی است در مراحل نهایی بیماری قرار گرفته است.

وی در خصوص برنامه های درمانی آینده اظهار کرد: درمان‌ها بیشتر نگهدارنده است و هیچگونه عمل جراحی بر روی ایشان صورت نمی‌گیرد و در حال حاضر تلاش می‌کنیم شرایط را حفظ کنیم.

کد خبر 77517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز