سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از حملات مرگبار در ایرلند شمالی که سه کشته بر جای گذاشت، یک منتقد برجسته دولت در خصوص "پیامدهای" خشونت‌آمیز در انگلیس هشدار داد

خبرگزاری اتریش امروز گزارش داد، دس دالتون، که معاون رییس حزب جمهوری شین فین است ( Republican Sinn Fein ) (RSF) به شبکه چهار انگلیس گفت: «زمانی که دولت انگلیس کشور دیگری را اشغال می‌کند، باید درک کند که پیامدهایی متوجه آن خواهد بود.»

اظهارات وی پاسخی به این سوال بود که آیا امکان حمله به انگلیس هم وجود خواهد داشت یا خیر. دالتون گفت مادامی که بریتانیایی‌ها عقب‌نشینی نکنند، مقاومت پایان نخواهد یافت.

وی گفت: «ایرلندی‌ها همانند عراقی‌ها، افغان‌ها و فلسطینی‌ها رفتار خواهند کرد.»

RSF سال 1986 از حزب شین فین که مدت‌ها شاخه سیاسی سازمان ارتش آزادیبخش ایرلند (IRA) بود، جدا شد. گفته می‌شود RSF با گروه‌های جدایی‌طلب شبه‌نظامی مرتبط است، اما این گروه چنین مساله‌ای را تکذیب می‌کند. دو گروه جدایی‌طلب مسوولیت حملات اخیر را بر عهده گرفتند.

پس از حملات در ایرلند شمالی که در آن دو سرباز و یک پلیس کشته شدند، شمار مظنونان بازداشتی به 11 تن رسید. بازپرسان روز دوشنبه در کرایگاوون در جنوب غرب بلفاست دو مرد 31 و 27 ساله را بازداشت کردند. آنگونه که پلیس اعلام کرد، بازداشت آنها مرتبط با پرونده قتل پلیس 48 ساله است.

بنا به اعلام پلیس، بدین ترتیب شش مرد و یک زن به خاطر قتل نیروی پلیس و چهار مرد به خاطر قتل سربازان در بازداشت پلیس به سر می‌برند.

در میان بازداشت‌شدگان کالین دافی (Colin Duffy) و دکلان مک گلینچی (Declan McGlinchey) دو جمهوری‌خواه مشهور به افراطی‌گری به چشم می‌خورند. آنها باید برای پاسخ به بازپرسان پنج روز دیگر در بازداشت بمانند.

کد خبر 77412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز