دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

تعطیلات نوروزی پرترافیک‌ترین روزهای سال را در جاده‌ها و مراکز اقامتی رقم می‌زند.

 حجم سفرهای نوروزی به حدی است که نهادهای مختلف و مرتبط با موضوع ستاد‌های گوناگونی را با عنوان ستاد سفرهای نوروزی تشکیل می‌دهند. در این ایام یکی از معضلات اصلی مسافران نوروزی یافتن بلیت و همچنین مکان مناسب اقامتی در مقصد است.

رئیس اتحادیه‌ تعاونی‌های مسافری با بیان اینکه قیمت سفرهای نوروزی افزایش نمی‌یابد، می‌گوید: در طرح نوروزی امسال که از 22 اسفند‌ماه تا 15 فروردین ماه اجرا می‌شود، با افزایش 20درصدی ظرفیت، برای استان تهران 4میلیون نفر و برای کل کشور 40میلیون نفر ظرفیت جابه‌جایی در نظر گرفته شده و هیچ کمبودی در مقاصد مختلف وجود ندارد.

احمدرضا عامری با اشاره به آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت از ابتدای فصل زمستان، تاکید می‌کند: فروش اینترنتی بلیت اتوبوس امسال به‌صورت رسمی و گسترده آغاز شده و هیچ محدودیتی در عرضه آن وجود ندارد. اکثر شرکت‌ها مجهز به این سیستم هستند و به‌صورت آنلاین فروش اینترنتی دارند، بنابراین بلیت برای همه مسیرها و مقاصد آماده فروش است و در هیچ مسیری با کمبود بلیت مواجه نیستیم و ظرفیت خالی موجود است.

عامری با اشاره به اینکه در سال‌جاری حدود 50 هزار صندلی جدید به ناوگان این بخش اضافه شده است، می‌گوید: در ایام نوروز گذشته در استان تهران 3 میلیون نفر و در کل کشور 35 میلیون نفر جا‌به‌جا شده‌اند که برای امسال افزایش 20 درصدی سفرها درنظر گرفته شده است. سال گذشته با کاهش صندلی مواجه نبودیم و ظرفیت به میزان کافی موجود بود. 

قیمت هتل در کیش

هر سال جزیره کیش از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید باید بدانید که مسئولان این جزیره تصمیم گرفته‌اند، اگر هتلی در جزیره کیش قیمت اتاق خود را افزایش داد، باید  براساس قیمت افزایش یافته، خدمات ارائه شده در هتل نیز افزایش یابد.

مسیح‌الله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش در این باره توضیح می‌دهد: سازمان منطقه آزاد کیش و جامعه هتلداران این جزیره جلساتی را درخصوص افزایش خدمت رسانی و کاهش قیمت اتاق هتل‌ها داشته‌اند. او درباره تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ هتل در ایام نوروز می‌گوید: هتل‌های جزیره کیش افزایش قیمت زیادی نخواهند داشت. ‌

کاهش تقاضا

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هم می‌گوید: رکود بین‌المللی موجود، در میزان سفرها مؤثر است و تاکنون تقاضای بازار سفرهای داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. محمدحسن کرمانی درباره‌ نرخ سفرهای داخلی و خارجی در ایام نوروز می‌گوید: قیمت سفرهای داخلی بسیار بالا و گران است که توجیه اقتصادی ندارد و استقبالی نمی‌شود.

کرمانی با بیان اینکه اغلب پروازهای خارجی به مالزی، ترکیه و دبی است، ادامه می‌دهد: نرخ این سفرها نسبت به مواقع عادی 15 درصد افزایش یافته است که با توجه به عرضه و تقاضای بازار طبیعی است. او با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باعث افزایش تعداد هواپیماهای کشور می‌شود، تصریح می‌کند: با آزادسازی، سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی می‌یابد چراکه در اقتصاد آزاد، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت است.

کد خبر 77305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز