پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مداد پرنده» معتبرترین تندیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هرچند سال یک‌بار به برترین چهره‌ ادبی کشور در حوزه‌ کودکان و نوجوانان تعلق می‌گیرد.

احمدرضا احمدی در مراسم بزرگداشت‌اش که مسؤولان فرهنگی، بویژه مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن حضور داشتند، گفت:‌ من آدم خوشبختی هستم، چراکه در زمان حیاتم، تمام آثارم به چاپ رسیده‌اند. من هرگز به بهانه‌ قصه‌های کودکان به‌دنبال حرف‌های سیاسی نرفته‌ام.

من در مدت 68 سال عمر خود، فرد خوشبختی بوده‌ام، چراکه روزی شش تا هشت ساعت کار می‌کنم و منفعل نیستم. من کار خود را می‌کنم و از کار کردن لذت می‌برم.

وی با اشاره به سابقه‌ فعالیت خود در بخش موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان کرد: من آدم خوشبختی هستم، چراکه در زمان فعالیت‌ام در کانون توانستم، صدای شاعران بزرگی را ضبط کنم و به جامعه تحویل دهم. موسیقی‌دان‌هایی که من از آن‌ها صحبت می‌کنم، به‌دنبال ابتذال نرفته‌اند و صدای آن‌ها برای همیشه در موسیقی ایران جاودان است.

او هم‌چنین با اشاره به تلاش شورای کتاب کودک برای معرفی او با هدف دریافت جایزه‌  هانس کریستین اندرسن، گفت: یکی از محاسن پیری این است که افراد خیلی خوشحال نمی‌شوند و از شنیدن چیزی تعجب نمی‌کنند. من جوایز متعددی را از هم‌وطنان خود گرفته‌ام و آرزو دارم، اگر این جایزه را به من دادند، امیدوارم حسن‌های وجود‌ی‌ام از بین نروند، چون معتقدم انسان موجودی است که می‌تواند دچار نخوت شود.

احمدی افزود: اگر این جایزه به من تعلق گیرد، افتخاری برای ملتم است و با دریافت آن، به جوانان خواهم گفت که می‌توانند با کار و کوشش در جامعه ثمربخش باشند؛ ولی اگر نشد، من همان احمدرضا احمدی هستم که جدی‌ترین مسایل را به شوخی می‌گیرد. در آن زمان، به جوانان کشورم توصیه می‌کنم که باز کار کنند و باز هم کار کنند. 

کد خبر 77111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز