گروه اقتصادی: هنوز تعرفه‌های جریمه مشترکان پرمصرف برق و آب که در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است از سوی ریاست جمهوری برای اجرا به وزارت نیرو ابلاغ نشده است.

به گزارش همشهری پرویز فتاح وزیر نیرو دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود که وزارت نیرو طبق مصوبه مجلس در سال جاری می‌توانست از ابتدای سال با تعرفه‌های پلکانی مشترکان پرمصرف را جریمه کند ولی ریاست جمهوری با توجه به اختیار ناشی از مصوبه مجلس، اجرای آن را به نیمه دوم سال موکول کرد ولی این مصوبه نیز هنوز به وزارت نیرو برای اجرا ابلاغ نشده است.

تغییر ساعت و مصرف

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به بررسی‌های آماری مصرف نیمه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال 84 گفت: تغییر ساعت تاثیر محسوسی بر کنترل مصرف نداشته ولی این به معنای آن نیست که این اقدام بی‌تاثیر است چرا که برای کاهش مصرف یک راه استفاده بیشتر از نور روز است ولی عدم اعمال سیاست‌های دیگری مثل تعدیل و واقعی شدن قیمت،  تاثیر تغییر ساعت بر کاهش مصرف را بی‌اثر می‌کند. وی تاکید کرد که هرگونه برنامه برای بهبود مصرف بدون منطقی شدن قیمت و تنظیم ساعت کار در کشور موثر نیست.

28 درصد سهم از متمم بودجه

فتاح سهم وزارت نیرو از لایحه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی پیشنهادی متمم بودجه دولت به مجلس را  ۱۲۲۶میلیارد تومان معادل ۲۸درصد عنوان کرد و گفت: احتمال تغییراتی در سهم‌ بودجه وزارت نیرو در این لایحه تا قبل از ارسال به مجلس وجود دارد.

کد خبر 7708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز