رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ضمن هشدار نسبت به عواقب رکود تورمی در اقتصاد کشور، پیشنهاد‌هایی برای رهایی کشور از این وضعیت ارائه کرد.

محمد نهاوندیان گفت: در شرایط امروز اقتصاد کشور این امر مهمی است که بانک‌ها ثابت کنند آیا ربوی هستند یا بانکداری اسلامی را اجرا می‌کنند.  به گزارش مهر، نهاوندیان در آخرین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در سال 88 افزود: در شرایط رکود تورمی فعلی رفتار و فضای بانکی بسیار مهم و حائز اهمیت است؛

چراکه هم‌اکنون زمان آن رسیده که بانک‌های ایران در آزمون بانکداری اسلامی یا ربوی بودن بانکداری خود شرکت کرده و نمره کسب کنند.  وی ادامه داد: بحران اقتصادی دنیا نشان داد بانک‌هایی که به شیوه بانکداری اسلامی اداره می‌شوند کمترین ضربه را از بحران خورده‌اند، چراکه همه عقود اسلامی مبتنی بر سود واقعی بوده است. 

نهاوندیان پیشنهاد داد: هم‌اکنون زمان ایجاد تقاضا برای محصول است که با مشوق‌های محیطی که همه دنیا دارند، تولیدات را حمایت کنیم.  الان وقت توزیع سبد‌های کالایی برای مصرف کنندگان، خرید ماشین آلات برای تولید‌کنندگان و تامین اعتبار صادراتی برای بازارهایی است که مشتریان کالاهای ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارها طرح خرید دین است. بر همین اساس، در پیشنهادی که اتاق بازرگانی برای بانک مرکزی و مسئولان ارسال کرده بود، جزء عقود اسلامی، خرید دین را نیز تصویب کرده‌اند. 

نهاوندیان خواستار تصحیح سیاست ارزی کشور شد و گفت: باید مابه‌التفاوت تورم داخلی و جهانی را در نرخ ارز جبران کنیم، در غیر این صورت نمی‌توانیم روند نزولی داشته باشیم.

کد خبر 77078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز