همشهری‌آنلاین: نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان سه شنبه شب به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد، حامد کرزای و امامعلی رحمان در تهران برگزار شد

روسای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان با اشاره به فرهنگ، زبان و تاریخ سه کشور تصریح کردند: گسترش و افزایش مناسبات و همکاری‌های سه جانبه به نفع سه کشور و کشورهای منطقه است.

دکتر احمدی‌نژاد، کرزای و رحمان، ظرفیت‌ها و استعدادهای ایران، افغانستان و تاجیکستان را مکمل همدیگر برشمردند و اظهار داشتند: روابط ایران، افغانستان و تاجیکستان باید در همه زمینه‌ها توسعه یابد.

روسای جمهور سه کشور حمل و نقل، انتقال برق و آب و تجارت را از جمله زمینه‌های موجود برای گسترش و افزایش همکاری‌های سه جانبه عنوان و بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات سه جانبه تأکید کردند.

سه کشور توافق کردند، شورای هماهنگ‌کننده ملی در سطح وزرای خارجه نخستین نشست خود را در نزدیک ترین زمان ممکن در تاجیکستان برگزار و اجرای توافقات انجام شده در تهران را پیگیری کنند.

پیگیری توافقات سه جانبه تهران از سوی وزرای خارجه سه کشور در نوروز 88 در مزار شریف از دیگر توافقات رؤسای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان است

کد خبر 76997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز