همشهری آنلاین: دو کاراگاه سابق پلیس نیویورک که سال‌ها مخفیانه به عنوان قاتلان مافیا کار می‌کردند به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم شدند.

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، استفن کاراکاپا (Caracappa) شصت وهفت ساله و لوئیز اپولیبتو (Eppolito) شصت ساله که رسانه‌های نیویورکی به آنها "پلیس‌های مافیا" لقب داده‌ بودند، در دادگاهی محلی در بروکلین به ارتکاب هشت قتل، اخاذی، توزیع مواد مخدر و پولشویی محکوم شدند.

این دو کاراگاه که اکنون بازنشسته هستند، در دهه 1980 میلادی و زمانی که عضو اداره پلیس نیویورک بودند، مخفیانه برای خانواده جنایتکار لوچسی کار می‌کردند. آنها همچنین به شکل مرتب برای اوباش در خصوص تحقیقات پلیس خبرچینی می‌کردند و نام شاهدان در دادگاه‌های کیفری را به آنان می‌دادند.

کاراکاپا و اپولیبتو اولین بار سال 2006 به خاطر این اتهامات محکوم شدند، اما اجرای این حکم تا زمان برگزاری دادگاه استیناف که روز جمعه برگزار شد، به تعویق افتاد.

بنتون کمپبل، دادستان ایالتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «احکامی که امروز صادر شد مواردی را برای خانواده قربانیان جنایت‌های توصیف‌ناپذیر و دیگران شهروندان این شهر افشا می‌کند و نشان می‌دهد این مردان چگونه به اعتمادی به آنها شده بود، خیانت کردند.»

کد خبر 76678

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز