جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: قیمت میوه میادین در نوروز افزایش نخواهد یافت.

حسین صفایی در نشست خبری که روز پنجشنبه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به فراوانی میوه تولید داخل در پاییز و زمستان سال‌جاری، با همکاری وزارت بازرگانی ذخیره‌سازی قابل توجهی در مورد سیب و پرتقال درجه یک برای عرضه در نوروز انجام شده که هم‌اکنون این میوه‌ها در حال انتقال به تهران است و از 20 اسفند ماه در میادین عرضه خواهد شد.

وی درخصوص افزایش ساعات کار میادین در روزهای پایانی سال و نوروز بیان داشت:
28 و 29 اسفند میادین از 8 صبح تا 9 شب یکسره باز خواهند بود، اما در 2روز نخست فروردین تعطیل بوده و مجددا از روز سوم فروردین ماه از ساعت 8 صبح تا یک بعدازظهر باز خواهند بود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در مورد کیفیت میوه‌های میادین اظهار داشت: کیفیت میوه بازارها و میادین متاثر از کیفیت میوه تولید شده در داخل است که خوشبختانه پاییز و زمستان سال جاری به‌دلیل کیفیت مناسب میوه‌های تولید شده، کیفیت میوه در میادین افزایش یافته است.

صفایی بخشی از ایجاد کیفیت را منوط به اقداماتی در سطح بازار مانند ارائه میوه بسته‌بندی شده دانست و افزود: طبق قولی که به شهروندان داده بودیم این اقدام را با وجود تمامی فشارهایی که وارد شد، از آذر ماه به اجرا درآوردیم، اما نمی‌توانیم شهروندان را مجبور به خرید میوه بسته‌بندی کنیم و فرصت برای انتخاب آنها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه قیمت میوه بسته بندی شده 15 درصد گران‌تر از میوه خرده فروشی است گفت: گسترش طرح عرضه میوه بسته بندی شده در میادین، در گروی میزان استقبال شهروندان در هریک از میادین است.

مدیرعامل سازمان میادین در ادامه خاطر نشان کرد: عرضه میوه درجه بندی و تفکیک شده در دستور کار سال آینده این سازمان قرار گرفته است.

صفایی در ادامه از اجرای طرح ساماندهی کارگران سازمان میادین با هدف هویت بخشی به آنان خبر داد و اذعان کرد: بهره‌برداران سازمان میادین از سال آینده ملزم به بیمه کردن تمامی کارگران و در نظر گرفتن مزایا و اضافه کار شده‌اند.

وی افزود: در مجموعه مطالبات از شهرداری تهران، درخواست شهروندان برای تاسیس بازار و میادین میوه و تره بار عمدتا در ردیف درخواست‌های اول یا دوم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار از افتتاح 7 بازار میوه و تره بار در سطح تهران تا پایان سال خبر داد و بیان داشت: بازار امامزاده قاسم و بلوار لاله در منطقه یک، شهدای محله تختی در منطقه 16، شهید کاووسی و بخشنده در منطقه 19، شهدای آتش‌نشانی و محله قائم در منطقه 22 تا پایان سال بهره‌برداری خواهند شد و بازار ویلا‌شهر واقع در منطقه 21 نیز در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

صفایی همچنین از اعلام آمادگی این سازمان درخصوص همکاری با سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به استقرار واحدهای بسته بندی و احداث سردخانه خبر داد و اعلام کرد: 300 هزار متر مربع زمین با کاربری صنایع کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار به این امر اختصاص داده‌ایم که استقبال سرمایه‌گذاران از این موضوع باعث رفع شدن مشکل کیفیت میوه در سطح شهر تهران خواهد شد.

کد خبر 76614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز