یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اواخر دهه 1340، با توجه به احساس نیاز بر تربیت نیروی انسانی متخصص برای توسعه و نگهداری از سیستم‏های تولید، انتقال و توزیع برق، مرکزی تحت عنوان مرکز آموزش‏های تخصصی برق در محل فعلی دانشگاه صنعت آب و برق با همکاری مشاوران خارجی ایجاد شد.

دانشگاه صنعت آب و برق

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت شهید عباسپور وزیر وقت نیرو، این مرکز تبدیل به یک مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی شد و در دهه 1360 اقدام به تعریف برنامه‌‏های درسی مهندسی کاربردی در رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک و ابزار دقیق، مکانیک نیروگاه و آب، و سپس پذیرش دانشجو نمود.

شورای گسترش آموزش عالی در سال 1370 مجوز تبدیل آن به دانشکده صنعت آب و برق (شهید عباسپور) را صادر نموده و در سال 1374 با تبدیل آن به دانشگاه موافقت اصولی نمود.

در اوایل دهه 1370 با همکاری موسسه آی اچ ئی - تونسکو برنامه درسی کارشناسی ارشد مهندسی آب و فاضلاب برای اولین‌بار در کشور تدوین و پس از تصویب توسط شورای‌ عالی برنامه‌‏ریزی به مورد اجرا گذاشته شد.

پذیرش دانشجو در دوره‌‏های تحصیلات تکمیلی از سال 1381 آغاز شد. در حال حاضر 350 نفر دانشجو در 12 رشته کارشناسی ارشد و 1350 نفر دانشجو در 5 رشته کارشناسی در دانشگاه صنعت آب و برق تحصیل می‏‌کنند.

مجوز اجرای دکتری مهندسی برق در سال 1389 برای این دانشگاه صادر گردید. غالب این دوره‏‌های آموزشی در راستای نیازهای صنعت آب و برق می‏‌باشند.

دانشگاه صنعت آب و برق دارای هیأت ممیزه منصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت اجرای جذب اعضای هیات علمی منصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی باشد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 76219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز