گروه حوادث: قاچاقچی انسان بعد از انتقال مهاجران غیرقانونی به پایتخت، آنها را در یک زیرزمین متروکه در جنوب تهران زندانی می‌کرد تا خانواده‌های‌شان هزینه قاچاق آنها به ایران را پرداخت کنند.

ماجرای زندان مخفی قاچاقچی انسان، هنگامی فاش شد که یک مرد افغانی وحشتزده خود را به کلانتری 159 بی‌سیم رساند و در حالی که به‌شدت از ناحیه سر و صورت مجروح شده بود مدعی شد ساعتی قبل توانسته است از یک زندان زیر زمینی رهایی پیدا کند.

این مرد با طرح این ادعا گفت: یک ماه قبل زمانی که همراه برادرم تصمیم گرفتیم برای کار به ایران بیاییم با مردی به نام فضل آشنا شدیم، این مرد ادعا می‌کرد می‌تواند به‌صورت قاچاق ما را به ایران انتقال دهد ولی در قبال آن باید هر کدام از ما250 دلار به وی بدهیم، وقتی که ما پذیرفتیم راهی ایران شدیم، بعد از آنکه چند روز در راه بودیم، این مرد ما و چند مهاجر غیرقانونی دیگر را به‌صورت قاچاق به تهران انتقال داد و شبانه ما را داخل یک زیرزمین برد.

بعد از چند روز که در آنجا بدون آب و غذا گذراندیم، فضل به سراغمان آمد و از ما خواست تمام پولش را بدهیم اما وقتی متوجه شد توانایی پرداخت همه این پول را به‌صورت یک‌جا نداریم عصبانی شد و با سیمی که در دست داشت به طرفمان حمله ور شد و ما را به باد کتک گرفت.

این اتفاق هر روز تکرار می‌شد و این مرد در طول این مدت تنها مقدار کمی به ما غذا داد تا فقط زنده بمانیم و ما را در زیرزمین خانه ‌اش زندانی کرده بود. او هر روز به سراغمان می‌آمد و با کتک و فحاشی از ما پول می‌خواست.

مرد افغانی ادامه داد: این شرایط آنقدر برای همه ما سخت شده بود که به فکر چاره افتادیم و تصمیم گرفتیم با جمع‌آوری تمام پول‌هایی که داشتیم یک نفر از ما آزاد بشود و ماجرا را به پلیس اطلاع دهد که قرعه به نام من افتاد.

ماموران تجسس کلانتری با شنیدن اظهارات این مهاجر افغان، با دستور قاضی کشیک دادسرای بعثت، محل مورد نظر را تحت شناسایی قرار دادند و در یک عملیات ضربتی زمانی که از حضور قاچاقچی انسان در خانه مورد نظر مطمئن بودند اقدام به دستگیری وی کردند.

این در حالی بود که در جریان این عملیات، 13 نفر از مهاجران افغان و پاکستانی نیز دستگیر شدند. محمد نژاد- بازپرس شعبه 8 دادسرای بعثت- با اعلام این خبر گفت: قاچاقچی انسان مدعی است 16 سال است که به این کار مشغول است و از این طریق پول‌ زیادی به دست آورده است.

متهم دستگیر شده به همراه مهاجران غیرقانونی در اختیار پلیس امنیت تهران قرار دارند و تلاش برای دستگیری همدستان این مرد ادامه دارد.

کد خبر 75793

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز