شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

هرچقدر هم درباره چاقی بنویسیم انگار تمامی ندارد. این مشکل بزرگ جهانی همه سازمان‌های بهداشتی فعال در سطح جهان و کشورها را برای حل آن بسیج کرده است

 ولی اینطور که به‌نظر می‌رسد با وجود تمام این تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی همه‌جانبه چاقی کماکان در حال افزایش و گسترش است. تقریبا دوسوم جمعیت ایالات متحده از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند. راه‌های متفاوتی برای تشخیص آن وجود دارد تا یک فرد متوجه شود که اضافه وزن دارد یا خیر.

ولی متخصصان متفق القول هستند که بهترین راه برای تعیین اینکه کسی اضافه وزن دارد یا خیر ایندکس توده بدنی (BMI) است که اندازه‌گیری بسیار دقیقی از چربی بدن برای کودکان و بزرگسالان ارائه می‌کند.اگر می‌خواهید بدانید چاق هستید یا خیر و یا اینکه اضافه وزن دارید یا نه به نکاتی که در ادامه مطلب می‌آید به دقت توجه کنید. ابتدا باید BMI خود را تعیین کنید.

برای تعیین BMI وزن خود را به کیلوگرم یادداشت کنید. سپس قد خود را به متر اندازه گرفته و هر عددی بدست آمد را به توان 2 برسانید. بعد وزن خود را به عدد قبلی(قد به توان دو) تقسیم کنید. حاصل این تقسیم BMI شما را مشخص می‌کند.حالا اگر شما بزرگسال هستید و BMIبین 25 و 9/29 است شما اضافه وزن دارید.

البته استثنا هم وجود دارد. مثلا ورزشکاران ممکن است BMI بالاتری داشته باشند ولی اضافه وزن نداشته باشند.بزرگسالانی که BMI بیشتر از 30 دارند چاق هستند.هرکسی که وزنش بیشتر از 400 کیلوگرم باشد مبتلا به چاقی مرگبار است.

کد خبر 75761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز