پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت از افزایش روزانه هشت میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور در سال آینده خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای شهنازی زاده امروز در بازدید از طرحهای نفتی در آبادان با اشاره به پیشرفت شصت و هفت درصدی طرح جدید کت کراکر (واحد تولید بنزین) در پالایشگاه آبادان گفت: با راه اندازی این طرح در نیمه نخست سال آینده علاوه بر افزایش ظرفیت تولید بنزین به میزان روزانه هشت میلیون لیتر شاهد صرفه جویی واردات بنزین به همین میزان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی کشور افزود: طرح ساخت پالایشگاه دوم آبادان با پنج درصد پیشرفت فیزیکی درزمینه تسطیح اراضی، فنس کشی و طرح‌های آزمایشی و زیست محیطی در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: پالایشگاه دوم آبادان با بیست درصد مشارکت بخش دولتی و هشتاد درصد بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد که هم اکنون در مرحله مذاکره با بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذار هستیم.

معاون وزیر نفت میزان صرفه جویی ارزی واردات بنزین در سال‌جاری را سه و یه دهم میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نحوه عرضه بنزین در سال آینده بعد از تصویب نهایی این طرح اعلام می‌شود.

آقای شهنازی زاده طرح بهینه سازی پالایشگاه بزرگ کشور در شهرهای اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس را ازدیگر طرح‌های در دست اجرا طی دو سال آینده اعلام کرد

کد خبر 75660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز