همشهری آنلاین: شرکت‌های خودروسازی کرایسلر و جنرال‌موتورز آمریکا از دولت این کشور تقاضای کمک‌های مالی بیشتری کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی کرایسلر که از دولت آمریکا تقاضای 5 میلیارد دلار دیگر کمک مالی کرده گفته است 3 هزار نفر ار کارکنانش را اخراج خواهد کرد و تولید سه مدل از خودروهایش را به خاطر بحران مالی قطع خواهد کرد.

در همین حال جنرال متورز هم اعلام کرده است علاوه بر 13.4 میلیارد دلاری که یپش‌تر گرفته می‌خواهد از دولت 16.6 میلیارد دلار دیگر کمک مالی درخواست کند. برنامه این شرکت خودروسازی برای فرار از بحران اخراج 47 هزار کارگر و تعطیل کردن پنج کارخانه در آمریکا است.

جنرال موتورز پیش‌تر گفته بود که تعداد کارخانه‌هایش را از 47 به 38 در سال 2012 خواهد رساند. با اعلام تعطیل شدن پنج کارخانه دیگر این شرکت، تعداد کارخانه‌های آن در سال 2012 به 33 خواهد رسید.

این شرکت خودروسازی امیدوار است با برنامه‌ریزی‌ای که کرده است از بحران مالی نجات پیدا کند و دوباره به سوددهی برسید. پیش از جنرال موتورز کرایسلر هم برنامه‌ای برای فرار از ورشکست شدن اجرایی کرده بود. این برنامه پس از آن در کرایسلر تصویب شد که از دولت آمریکا 4 میلیارد دلار وام گرفت[در همین رابطه]. کرایسلر اعلام کرده است انتظار دارد بحران در صنایع خودروسازی تا سه سال دیگر در آمریکا ادامه داشته باشد.[ آینده تیره و تار صنعت خودروسازی آمریکا]

کد خبر 75559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز