گروه اقتصادی: تداوم اختلال‌ تلفن همراه کشور به‌ویژه در تهران موجب عذر خواهی شرکت ارتباطات سیار شد

ولی این شرکت اشاره‌ای به تامین خسارت ناشی از اختلال‌های مدام این شبکه نکرد.

این اختلال‌ها براساس اطلاعیه‌ای که از سوی شرکت ارتباطات سیار صادر شده به‌دلیل نوسازی و توسعه شبکه در تهران رخ داده است. در این اطلاعیه تاکید شده است که این اختلال‌ها تا اردیبهشت سال 88 برطرف می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، زیرساخت‌های اولیه شبکه همراه اول بین 10 تا 15 سال قدمت دارد که ناگزیر برای بهینه‌سازی‌ و افزایش ظرفیت شبکه باید این تغییرات در شبکه اعمال شود.

این شرکت توضیح نداده که به چه دلیل توسعه هماهنگ با تحولات فنی در این شبکه رخ نداده است.

از ابتدای فعالیت دولت جدید وعده حل مشکلات و اختلال‌های شبکه تلفن همراه از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

اما این امر با توجه به واگذاری‌ سیم‌کارت بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم موجب شده تا توزیع سیم‌کارت سریع‌تر از ایجاد شبکه انجام شود.

در اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار اشاره‌ای نشده است که اگر این اختلال‌ها پس از پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه یافت این شرکت چه خواهد کرد و خسارت ناشی از تماس‌های ناموفق و پیامک‌های نرسیده و هزینه‌هایی که مشترکان این شبکه بدون استفاده از خدمات می‌پردازند براساس چه معیاری و با چه توجیهی قابل دفاع است.

این شرکت در حال حاضر با توزیع سیم‌کارت‌هایی که هریک ارزش متفاوتی دارد خود نوعی سردرگمی در بازار ایجاد کرده و فقدان نظام مشخص صدور و محاسبه هزینه‌ها، آشفتگی در شبکه تلفن همراه ایجاد کرده است که نیاز به یک بررسی گسترده دارد.

چندی پیش مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات را تصویب کرده است که بخش عمده مشکلات مورد اشاره در این طرح ناشی از شرکت ارتباطات سیار است. هنوز گزارشی در مورد پیشرفت این طرح از سوی مجلس ارائه نشده است.

کد خبر 75541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز