همشهری‌آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی گفت: نقش مقام معظم رهبری در توسعه، تشویق و تایید فناوری علوم در کشور انکار ناپذیر است

وی یکشنبه شب در مراسم اربعین حسینی در ابوظبی افزود: مقام معظم رهبری همواره با نخبگان، جوانان و اندیشمندان در همه رشته‌ها جلسه دارند و آنان را در انجام امور و توسعه نوآوری‌ها تشویق می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمدی گلپایگانی اضافه کرد: ایشان در این جلسات به سخنان اندیشمندان کشور گوش فرا می‌دهند و علاوه بر رفع موانع، برخلق علم و آفرینش دانش در داخل کشور تایید می‌کنند.

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: اکنون کشور دارای مجلسی مستقل و قدرتمند است که قوانین را بر اساس شرع اسلامی تصویب می‌کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: علاوه بر آن شورای نگهبان بر این مجلس نظارت دارد تا تمامی قوانین را با شرع اسلامی و قانون اساسی تطبیق دهد.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اقدامات دولت خدمتگذار گفت: تاکنون دولتی با این پرکاری و تلاش در کشور سابقه نداشته و تمام مسوولان در جهت توسعه کشور گام بر می‌دارند.

وی با تشریح توسعه کشور در سال‌های اخیر افزود: اکنون جوانان ما با پرتاب موشک به فضا در اوج محاصره علمی و بسته بودن تمام درها بر روی جمهوری اسلامی، نشان دادند که کشور بر روی پای خود ایستاده و نیازی به دیگران ندارد.

محمدی گلپایگانی تصدیق دشمنان جمهوری اسلامی در علمی و دقیق بودن پرتاب ماهواره ایران به فضا را نشان دهنده شکست آنان در محاصره علمی کشور دانست.

وی گفت: اکنون ایران از جمله 10 کشور دارای فناوری پرتاب ماهواره به فضا است و این مهم در سایه قرآن، توسل به اهل بیت (ع)، معارف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری بدست آمده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به پیشرفت جهشی کشور در سال‌های اخیر گفت: تا زمانیکه این سرمایه عظیم (قرآن، معارف الهی، توسل به اهل بیت و رهنمودهای مقام معظم رهبری) در اختیار ما هست، هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع توسعه کشور شود.

محمدی گلپایگانی محاصره اقتصادی را چیز تازه‌ای ندانست و افزود: اکنون آمریکا و کشورهای اروپایی خود با مشکل مواجه شده‌اند و در آینده بیشتر شاهد مشکلات آنان خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که غربی‌ها در راه پیشرفت کشور بوجود آوردند، گفت: درهای علم و کلید آن اکنون به دست ما است ولی برای رسیدن به آن باید هزینه پرداخت کنیم زیرا هر کاری در دنیای امروز هزینه خود را دارد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اکنون بسیاری از شهروندان کشورهای عربی برای درمان به ایران سفر می‌کنند و دشمنان بر توسعه کشور در سال‌های اخیر تاکید کرده‌اند و ما اگر بخواهیم این پیشرفت را ادامه دهیم باید هزینه آن را نیز قبول داشته باشیم.

محمدی گلپایگانی در ادامه سخنان خود به واقعه عاشورا و مصیبت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: در طول زمان حکومت‌های ظالم سعی کردند که یاد و خاطره امام حسین (ع) و اهل بیت را در دل مردم از بین ببرند و موفق نشدند.

وی با اشاره با اقدامات حاکمان زورگو در مقابله با زایران قبر امام حسین (ع) و به آب بستن آن و قطع دست زایران افزود: قتل فرزند رسول خدا (ص) آتشی در دلها برافروخته که هیچگاه خاموش و سرد نخواهد شد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: رسول اکرم (ص) گفته است که در آخر الزمان کسانی پیدا می شوند از امت من و شیعیان که برای حسین گریه و عزاداری می کنند.

وی با اشاره با عزاداری شیعیان حسین در این ایام افزود: این عزاداری‌ها و گریه و اشک‌ها که شیفتگان حسین (ع) برای او می‌ریزند در آخر الزمان کارساز خواهد شد و دردها را درمان خواهد کرد.

مراسم اربعین با حضور جمع کثیری از شیعیان حسینی در امارات یکشنبه شب در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی برگزار شد.
در این مراسم "حمید رضا آصفی" سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسوولان نهادهای ایرانی در امارات نیز حضور داشتند

کد خبر 75403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز