یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سفیر مکزیک در ایران از دانشکده مطالعات جهان بازدید کرد

خوان کارلوس تیرادو ساوالا، در  این بازدید با استادان دانشکده دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر سعید رضا عاملی، رئیس دانشکده، ضمن خوشامدگویی به سفیر مکزیک به تشریح ویژگی‌ها، امکانات و شیوه مطالعات کشوری در دانشکده مطالعات جهان پرداخت.

دکتر مریم حق روستا، مدیر گروه مطالعات اسپانیا و آمریکای لاتین نیز در این دیدار موقعیت رشته مطالعات آمریکای لاتین را تشریح کرد و به معرفی استادان و توضیح همایش‌های برگزار شده و آتی این گروه پرداخت.

سفیر مکزیک نیز در ادامه با ابراز خشنودی از حضور در دانشکده مطالعات جهان خود را دیپلماتی توصیف کرد که تجربه تدریس در دانشگاه‌های مکزیک را دارد.

خوان کارلوس تیرادو ساوالا با اشاره به تجربیات دانشگاه‌های مکزیک در همکاری علمی با دانشگاه‌های جهان گفت: در زمینه تبادل استاد و نیز اعطای بورسیه به دانشجویان ایرانی علاقه مند در مکزیک امکان همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های مهم مکزیک وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت ایران و مکزیک در معادلات منطقه‌ای و جهانی در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و برخورداری دو ملت از تمدنی کهن و غنی خواستار ارتباط بیشتر با ایران و قشر آکادمیک آن شد.

سفیر مکزیک تبادل مواد علمی و ترجمه آنها به زبان‌های فارسی و اسپانیایی در ایران و مکزیک را از جمله راه‌های ارتباط علمی بیشتر این دو کشور توصیف کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که استادان مکزیکی بتوانند در ایران حضور یابند و با همکاری خود با دانشکده مطالعات جهان زمینه فراگیری زبان فارسی و شناخت فرهنگ ایرانی را برای علاقه‌مندان مکزیکی فراهم  و دانشجویان ایرانی را نیز با ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه مکزیک آشنا سازند

کد خبر 75394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز