همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ایران و آمریکا مشکلات عاطفی نیست که با الفاظ و سخنرانی حل شود، نیاز به عمل دارد و آمریکا باید در عمل رفتارش را در قبال ملت ایران تغییر دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای لاریجانی که صبح شنبه 26 بهمن در دیدار هیئتی از اصحاب رسانه‌ای و مطبوعاتی یونان سخن می‌گفت با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم گذشته، تلاش برای انجام کودتا در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی عملی از صدام حسین در ضمن جنگ تحمیلی افزود: آمریکا در گذشته به حقوق مردم ایران تعدی کرده است و یک رفتار خشن و غیرمنطقی در قبال مردم ایران و تحولات افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین داشته است که به زیان مردم منطقه و خودشان بوده است.

وی گفت: آمریکا باید بجای بازی در رینگ بوکس بر یک صفحه شطرنج بازی کند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران از راه گفتگو و مذاکره حل خواهد شد افزود: آمریکایی‌ها در گذشته در مسیر حل موضوع هسته‌ای ایران سنگ اندازی کرده‌اند.

وی همچنین سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال تحولات خاورمیانه را عامل تشدید بحران در منطقه دانست و افزود: در حالیکه آمریکایی‌ها شعار مبارزه با تروریسم را می‌دهند مقاماتی از آمریکا در عراق در جلسه با عناصر تروریست ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از آنها، خواهان نشانه رفتن سلاح تروریست‌ها به سوی ایران و شیعیان شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص هولوکاست گفت: در این خصوص نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی در جهان وجود دارد اما این موضوع به ما مربوط نیست و در قبال آن حساسیتی وجود ندارد و اگر این حادثه در غرب رخ داده باشد باید تاسف خورد و اگر نبوده باید بحث در مورد آن آزاد باشد در فرهنگ شرق و اسلامی این قبیل حوادث جایی ندارد.

لاریجانی با اشاره به وضع ناگوار مردم غزه در طول حملات رژیم صهیونیستی و بعداز آن، این حوادث غزه را هولوکاست منطقه خواند.

کد خبر 75332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز