همشهری آنلاین: کودکان دانمارکی در کپنهاک چاپ پارچه قلمکار را زیر نظر مربیان اصفهانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چاپ پارچه‌های قلمکار توسط کودکان بدون شک تجربه جالبی برای بچه‌های دانمارکی خواهد بود ضمن این که در جریان برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و دانمارک قرار است آنها با دیگر نقوش و طرح‌های سنتی ایران نیز آشنا شوند.

در این رویداد فرهنگی که از روز 21 بهمن هم‌زمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تقویت هرچه بیشتر روابط فرهنگی میان مردم دو کشور توسط کانون و اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطلات اسلامی و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ روز نهم فوریه در مرکز فرهنگی – بین‌المللی دانمارک در پایتخت این کشور افتتاح شد، یک کارشناس و دو مربی کانون اصفهان به کپنهاک دانمارک سفر کردند تا در جریان برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و دانمارک بچه‌های آن کشور را با هنرهای سنتی ایران زمین آشنا سازند.

رسول فرقدانی از هنرمندان اصفهانی و کارشناس کانون، سرپرستی این گروه را بر عهده دارد و پروین بصیرپور و مژگان خلیل‌پور مربیان کانون نیز طی این هفته برای بچه‌های دانمارکی کارگاه نقاشی، کاردستی کاغذی شامل (آموزش خلاق کاردستی با کاغذ و تا، کاغذ و برش، سایه و نیم سایه، تکه چسبانی و کارت پستال سازی)، کارگاه خلاقیت تصویری (با استفاده از انواع تکنیک‌های چاپ، لکه رنگ، چاپ با کاموا، اشکال هندسی و خطوط اتفاقی)، کارگاه عروسک‌سازی (ساخت عروسک‌های ساده با مواد مختلف) و کارگاه سفالگری (آشنایی با تکنیک‌های مختلف سفالگری) برپا می‌کنند.

همچنین در بخش نمایشگاهی مجموعه 140 عنوان کتاب کانون، 25 عنوان سرگرمی سازنده و نرم‌افزار رایانه ای، 50 قطعه نقاشی کودکان ایرانی، 26 تابلو عکس عکاسان نوجوان ایرانی با موضوع آزاد و عکاسان بزرگسال با موضوع کودک ارایه می‌شود ضمن این که 92 عنوان کتاب‌های برنده کانون در مسابقه‌ها و رویداد‌های بین‌المللی نیز در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان دانمارکی قرار گرفته است.

پخش فیلم‌های منتخب کانون در هفته دوستی کودکان ایران و دانمارک نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است که تا روز 26 بهمن ادامه می‌یابد.

در مراسم گشایش هفته دوستی کودکان ایران و دانمارک مرشدزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه کانون و اداره کل امور فرهنگی ایرانیان در برگزاری این هفته دوستی بر نقش بسیار سرنوشت‌ساز کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت که دیدار چهره به چهره نوجوانان دو کشور نه تنها باعث آشنایی نزدیک با فعالیت‌های هنری دو طرف می‌شود بلکه تأثیر بسیار سازنده‌ای نیز بر تحکیم روابط دو جانبه فرهنگی در زمینه‌های مختلف خواهد داشت.

 سپس رسول فرقدانی سرپرست گروه اعزامی کانون به دانمارک در باره نقاشی کودک اظهار نظر کرد و گفت: کودک از طریق نقاشی احساسات و عواطف درونی خود را بروز می‌دهد و در واقع آنچه که کودک به روی کاغذ نقاشی می کند نتیجه نگرش و برداشت او از محیط اطرافش می‌باشد.

 هفته دوستی کودکان ایران و دانمارک روز 26 بهمن در کپنهاک پایتخت این کشور پایان می‌یابد.

کد خبر 75213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز