همشهری آنلاین: گوگل اعلام کرد که قصد ساخت و طراحی برنامه‌ای را دارد که به افراد امکان اندازه‌گیری سهم لوازم برقی خود در تولید گازهای گلخانه‌ای را می‌دهد.

این ابزار با جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های اندازه‌گیری هوشمند و کنتر برق منزل میزان مصرف را اندازه گیری می‌کند. کاربران نیز با دانستن زمان استفاده هر کدام از لوازم برقی می‌توانند دورنمایی کلی از مصرف برق خود داشته باشند. اطلاعات حاصل، در نمایه iGoogle کاربران قرار می‌گیرد.

تصمیم گوگل بخشی از حرکت این شرکت در تزریق میلیون‌ها دلار در زمینه استفاده از انرژ‌ی‌های نو و تجدید پذیر، ارتقاء شبکه‌ها انتقال برق و شاخص‌های تولید گازهای گلخانه‌ای است.

گوگل تا به حال در چندین شرکت که در زمینه‌ انرژی‌های نو مانند خورشید، باد و گرمای هسته زمین فعالند، سرمایه‌گذاری‌هایی داشته است.

غول اینترنت آمریکا در زمینه ساخت چندین شبکه انتقال برق هوشمند نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است.

گوگل طی بیانیه‌ای در وبلاگش می‌نویسد که ابزاری به نام Google PowerMeter به زودی میزان دقیق انرژی مصرفی لوازم منزل و گازهای حاصل از تولید این میزان برق را به صورت زنده بر روی کامپیوتر کاربران نشان می‌دهد.

گوگل در ادامه توضیح می‌دهد که بر اساس مطالعات، اطلاع از میزان دقیق مصرف به صورت زنده معمولاٌ باعث 5 تا 15 درصد صرفه‌جویی در مصرف می‌شود.

در وبلاگ گوگل آمده‌است: "کاهش 10 درصدی مصرف برق توسط نیمی از خانواده‌های آمریکایی مثل جمع کردن 8  میلیون ماشین از خیابان‌هاست."

ابزار PowerMeter گوگل در حال حاضر توسط کارکنان این شرکت تست می‌شود و هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست.

کد خبر 75081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز