دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سی مومایی جدید در فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در صغره قاهره در مصر کشف شد.

به گزارش آسوشیتدپرس این مومیایی‌ها از مقبره‌ای 2600 ساله که به تازگی کشف شده است بیرون آورده شده‌اند. زاهی هواس باستان‌شناس سرشناس مصری در این باره گفت: این مقبره در انتهای یک دالان 11 متری قرار دارد. هواس این کشف را "انباری از مومیایی‌ها" توصیف کرده که قدمت آن‌ها به سال 640 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد؛ زمانی که آخرین سلسله مستقل مصری در این کشور حکومت داشت. پس از این سلسله نیروهای خارجی که اولین آن‌ها پارس‌ها بودند به مصر یورش بردند و حکومت خود را در این کشور راه انداختند.

این مقبره در محوطه‌ای باستانی قرار دارد که قدمت آن به 4300 سال پیش باز می‌گردد. دانشمندان قرار است با انجام تحقیقاتی هویت مومیایی‌ها را مشخص کنند و به این پرسش پاسخ دهند که چرا این تعداد مومیایی در یک اتاق و یک‌جا قرار داده شده‌اند. بر روی یکی از تابوت‌ها نام بادی ان هوری حک شده است. [چطور مومیایی می‌شوند؟]

این تابوت‌ها در دخمه‌هایی که درون صخره‌ها ایجاد شده‌اند قرار داشتند. یکی از کاوش‌گران این گروه باستان‌شناسی در باره این کشف اعلام کرده این که تابوت مومیایی‌ها درون دخمه‌ها قرار گرفته است سوال بزرگی است که باید به آن پاسخ داده شود. این باستان‌شناس گفته است که دخمه‌های در سلسله‌های اولیه مصر باستان وجود داشته‌اند و این که چرا در این سلسله که یکی از آخرین‌ها سلسله‌های مصر باستان به شمار می‌رود دخمه مورد استفاده بوده است سوالی اساسی است.

کد خبر 74997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز