رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس و شورای‌ نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند.

صدا و سیما

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به تایید مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۲ و ابلاغ آن، نوشت: «مجلس و شورای‌نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما (ساترا) و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند یعنی دیگر صداوسیما هیچ مستمسک و بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VODها ندارد.

‏مجلس هم پس از قوه‌مجریه(نامه فیلترینگ رییس صداوسیما و رد آن از سوی رییس‌جمهور) و قوه‌قضاییه (منع تعقیب و رد شکایت صدا و سیما از یکی از VODها) دست رد بر درخواست‌های عجولانه و فراتر از قانون صداوسیما(و نهاد غیرقانونی ساترا) زد.

‏بهتر است این سازمان این واقعیت را درک کند که پیش از هر اقدامی صوت و تصویر فراگیر اولاً باید دقیق تعریف شود.

‏ثانیا (همانطور که در جلسات رفع اختلاف با وزارت ارشاد توافق اولیه شده است) حوزه‌ای انحصاری و در اختیار صداوسیما نیست، لذا توسل به راه‌هایی برای دور زدن توافق و قانون، این سازمان را به مقصد نمی‌رساند، بلکه تنها راه تعامل را دورتر می‌کند.

‏دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. باید عصر انقلاب صنعتی‌ چهارم و تحولات دیجیتال را درک و به آزادی‌های قانونی و اجتماعی مردم احترام بگذاریم.»

کد خبر 749844
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 0
    وقتی نماینده مجلس زده دنده پنج و با سرعت داره میره یکم یواش تر بابا
  • بشیر IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 1
    خبر خوشحال‌کننده‌ای است. نظارت بر VODها لازم است ولی اینکه نظارت توسط صداوسیما باشد عملا به‌معنای نابودی آن‌هاست. مخاطبین این دو در عین شباهت‌هایی، تفاوت‌های بسیاری دارند. برای مثال محتوای آن‌ها مخاطب سنی و ... خاص خود را دارد. سانسورهای آن‌ها هم باید متناسب با مخاطب خود باشد. البته VODها هم گاهی دیگر از حد خارج می‌شوند. گاهاً سانسورهایی که در فیلیمو است از صداوسیما هم جلو می‌زند یا گپ‌فیلم در جایی سانسورهای مسخره می‌کند و در جایی دیگر در زیرنویس فارسی بعضی ارکان نظام را به ناسزا می‌گیرد یا روابط ناجور حیوانات را عملاً پخش می‌کند. حال محتواهای داخلی این‌ها که ممکن است پر از فحاشی و روابط ناجور و ... باشد، به کنار.