یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: ملت ایران با حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن انقلاب، سی‌امین آری را به انقلاب خواهد گفت.

در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب و در آستانه برگزاری راهپیمایی دشمن شکن یوم‌الله 22 بهمن، ملت همیشه در صحنه ایران، با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سراسری، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، سی‌امین آری را به انقلاب خواهند گفت.

به همین منظور سران 3 قوه، احزاب و تشکل‌های کشور مردم را به حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت کردند. همزمان با دعوت یکپارچه به حضور در راهپیمایی 22 بهمن، نهادهای متولی نیز مقدمات برگزاری این مراسم را فراهم کردند.

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی مسیرهای هشتگانه راهپیمایی22بهمن را در تهران اعلام کرد و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از اتخاذ تصمیمات ترافیکی ویژه در این روز خبر داد. برخی سازمان‌ها و نهادها نیز برگزاری جشن‌ها و مراسم ویژه را از برنامه‌های خود در 22بهمن اعلام کردند.

پیام سران 3 قوه

محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی و سید محمود هاشمی شاهرودی، رؤسای قوای اجرایی، قانونگذاری و قضایی کشور در پیام‌هایی جداگانه مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز 22بهمن دعوت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ملت ما در طول 30 سال گذشته همواره مسئولیت‌های خود را به بهترین نحو ایفا کرده است، 22 بهمن را جشن تولد دوباره ملت دانست و تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یعنی قدرت نمایی و اعلام حیات ایران.

وی افزود: انقلاب اسلامی متعلق به‌خود ملت است و مردم همواره صحنه گردان اصلی حرکت‌های مهم و اساسی در ایران زمین هستند.

رئیس مجلس نیز با بیان اینکه، حضور مردم در صحنه از حرکت تکاملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت خواهد کرد، گفت: این انقلاب مربوط به‌خود مردم است و آنان مالک و صاحب این انقلاب هستند.

رئیس قوه قضاییه نیز اظهار داشت: با توجه به پیروزی‌های بزرگی که امت اسلامی در غزه به دست آورده است و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها، ازجمله صدور انقلاب و دستیابی به نوآوری‌ها و ابتکارات علمی، امسال مردم با شور و اشتیاق بیشتری در راهپیمایی عظیم 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

بیانیه احزاب و تشکل‌ها

دیروز در عین حال احزاب، تشکل‌ها و نهادهای سیاسی کشور با انتشار بیانیه‌هایی از مردم خواستند تا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بر صیانت از دستاوردهای انقلاب اصرار ورزند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرد خطاب به ملت ایران آورد: نزدیک به 3‌دهه از پیروزی انقلاب پربرکت و اسلامی شما می‌گذرد و این خیزش عظیم، در آستانه‌ چهارمین دهه از حیات پرصلابت و مقتدر خود با رویکرد عدالت و پیشرفت همه‌جانبه قرار گرفته است.

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای از آحاد مردم ایران در اقصی نقاط کشور دعوت کرد با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی 22‌بهمن یکبار دیگر وحدت، صلابت و اقتدار ملی را به نمایش بگذارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای از ملت انقلابی ایران اسلامی خواست با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن عزم و اراده خود در حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و ایستادگی و پایداری در برابر دشمنان و قدرت‌های زورگو و سلطه گر را به نمایش گذارند.

حزب مؤتلفه در بیانیه خود اعلام کرد: این حزب همپای ملت قهرمان ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت می‌کند و بار دیگر بیعتی مجدد را با آرمان‌های انقلاب اعلام می‌دارد.

استانداری تهران، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، فراکسیون انقلاب مجلس، جهاد دانشگاهی، مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در بیانیه‌های جداگانه برای حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن اعلام آمادگی کردند.

همچنین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرد: نیروهای مسلح، آسمان 30مرکز استان، 600 شهر کشور، 30نقطه شهر تهران و 30روستای نمونه را ساعت 21دوشنبه نورافشانی می‌کنند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه 15کشور خارجی نیز برای پوشش خبری این مراسم عظیم دیروز وارد تهران شدند.  

حمایت از ایران اسلامی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، در  ابتدای درس خارج فقه خود گفت: مردم همچون گذشته به‌صورت یکپارچه وبا همدلی و هوشیاری هرچه بیشتر در راهپیمایی باشکوه 22بهمن حضور داشته باشند.

وی افزود: امروز دشمنان ایران از پیشرفت‌های علمی و فناوری روز در کشورمان به‌شدت عصبانی‌اند و هر روز با فتنه‌های مختلف در پی تضعیف و نابودی ایران اسلامی هستند.

کد خبر 74939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز