همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم تقاضا برای خرید سهام دو شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و کشتیرانی جمهوری اسلامی، روز شنبه ۱۹ بهمن از سایر شرکت‌های حاضر در بورس بیشتر بود.

این دو شرکت امروز با توجه به اینکه تقاضا برای خرید سها‌م آنها از شرکت‌های دیگر حاضر در بورس بیشتر بود به صدر جدول تقاضا آمدند و سهام آنها پرطرفدارترین سهم بورس در این روز شناخته شدند.

طی معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۷ نفر اقدام به خرید ۴.۳۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۶.۸۶ میلیارد ریال کردند و ۱۸۱ نفر هم برای خرید ۱.۷ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۴.۵۶ میلیارد ریال به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند.

مپنا در این روز در ردیف سوم جدول تقاضا قرار گرفت و حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت از دو شرکت یاد شده کمتر بود. امروز ۶۳ دستور خرید برای حدود ۲.۶۵ میلیون سهم این شکرت به ارزش ۳.۲۴ میلیارد ریال صادر شد.

از سوی دیگر حجم عرضه سهام سرمایه‌گذاری امید بیش از سایر شرکت‌های بورسی و در حدود ۳.۸۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱.۸۴ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز بورس تهران، سیمان اردبیل، سیمان هگمتان، سیمان کرمان، سیمان دورود، سیمان ارومیه و شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران، نورد و قطعات فولادی، چینی ایران و سرمایه‌گذاری صنعت بیمه از جمله شرکت‌هایی بودند که نام آنها در فهرست شرکت‌های جدول عرضه به چشم می‌خورد و حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت‌ها بود.

در این روز کاری قیمت سهام سه شرکت نیروکلر، سایپا آذین و گلوکوزان بیش از سایر شرکت‌ها و در حدود ۳ درصد رشد کرد و برعکس قیمت سهام هپکو، پتروشیمی فن‌اوران، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری مسکن، آلومتک، فرآوری مواد معدنی و داروسازی اسوه ۳ درصد کاهش پیدا کرد.

طی دادوستد‌ها امروز شاخص کل قیمت سهام ۱۵.۱ درصد افت کرد که منجر شد شاخص روی عدد ۸ هزار و ۴۵۱ واحد بایستد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز امروز ۱۵ واحد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۳.۹ واحد کاهش را تجربه کردند.

معاملات این روز با جابجایی ۲۴ میلیون سهم به ارزش ۴۶.۴ میلیارد ریال به پایان رسید.

کد خبر 74817

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز