چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت گفت: عرضه بنزین با کارت سامانه هوشمند سوخت، در هر دو صورت استمرار یا حذف سهمیه بندی، ‌ادامه خواهد یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید نورالدین شهنازی زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشستی خبری با بیان اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و لایحه بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت:       نمی‌دانیم سهیمه بندی بنزین ادامه می‌یابد یا چه قیمتی برای عرضه بنزین و گازوییل تعیین خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای هرگونه تصمیم مجلس درباره قیمت و شیوه عرضه فرآورده‌های نفتی آمادگی داریم.

شهنازی زاده افزود: در هر صورت، سال آینده عرضه بنزین و گازوییل باکارت هوشمند سوخت ادامه خواهد یافت.

وی درباره عرضه گازوییل گفت: قرار نیست گازوییل سهمیه بندی شود و آنچه مطرح است فقط عرضه آن با کارت هوشمند به منظور مدیریت روند عرضه آن است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی بدون اشاره به ذخایر کنونی بنزین افزود: ذخایر بنزین 411 میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است اما هیچ مشکلی در تامین نیاز نداریم.

وی درباره واردات بنزین و گازوییل هم گفت: علاوه بر بودجه تصویب شده برای واردات آن در سال جاری، 3 میلیارد و 200 میلیون دلار دیگر نیاز داریم که با این رقم، هزینه واردات بنزین و گازوییل سال 1387 به 6 میلیارد و 500 میلیون دلار می‌رسد.

شهنازی زاده درباره عرضه بنزین سوپر هم گفت: روزی تا 2 میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در تامین و تحویل بنزین سوپر به جایگاه ها نداریم افزود: همه جایگاه‌هایی که پیش از این بنزین سوپر عرضه می‌کردند ،‌موظفند ادامه دهند و با موارد تخلف هم برخورد می‌شود.

شهنازی زاده در پایان، درباره ساخت پالایشگاه در خارج گفت: ایران در ساخت یک پالایشگاه در اندونزی40 درصد، دو پالایشگاه در مالزی هر یک 30 درصد و یک پالایشگاه در سوریه 26 درصد مشارکت دارد که همه آنها در مرحله امکان سنجی یا طراحی بنیادی قرار دارند.

کد خبر 74691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز