چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

چندی است که برخی راننده‌های مسافربر و حتی تعدادی از راننده‌های تاکسی شهر شگرد تازه‌ای برای کسب درآمد بیشتر پیدا کرده‌اند

 که این شگرد نیز مانند باقی شگرد‌ها و ترفند‌های آنها به ضرر مسافر تمام می‌شود.

این شگرد تازه شامل تقسیم مسیر به دو قسمت کاملا مساوی است. برای نمونه تعدادی از راننده‌های مسیر تاکسیرانی، در ابتدای خط به مسافران می‌گویند فقط بخشی از مسیر را می‌روند.

آنها به این وسیله می‌توانند بعد از پیاده کردن مسافر‌ها  برای باقی مسیر دوباره تعداد دیگری مسافر سوار کنند. البته طی این شگرد جدید برخی مسافر‌ها که می‌خواهند تا انتهای مسیر مصوب و قانونی بروند، با پرداخت کرایه نیمه اول و دوم مسیر، خود را به مقصد می‌رسانند.

در پایان، پرداخت دوبرابر کرایه‌ مصوبی که برچسب  آن روی شیشه تاکسی خودنمایی می‌کند، حسابی مسافران را می‌آزارد. این ترفند که در ساعات پررفت و آمد بیشتر به کار می‌رود باعث شده میزان رضایتمندی مسافران از تاکسی‌های این مسیر‌ها کاهش یابد.

این در حالی است که هر بار بازرسان سازمان تاکسیرانی به خطوط مسافربری تحت پوشش خود نظارت بیشتری می‌کنند کمتر شاهد چنین تخلفاتی هستیم. به هر حال پیش از عمومیت یافتن این ترفند‌ها باید هر چه زودتر با چنین تخلفاتی برخورد شود.

سارقان آهن‌ربایی

گویا این اواخر سارقان شهر خاصیت‌ آهن‌ربایی پیدا کرده‌اند و هر وسیله‌ آهنی قابل فروشی را زود جذب می‌کنند. برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این‌بار درپوش فاضلاب را به یغما برده‌اند.

شاید اگر این آهن‌دزدی‌ها به نرده‌‌ای یا نردبانی محدود می‌شد، تخفیف در جرم آنها کمی میسر بود اما سرقت درپوش فلزی چاهی خطرناک، جای هیچ‌ گذشتی ندارد. از آنجا که هر لحظه ممکن است رهگذری از همه جا بی‌خبر درون آن بیفتد و صدمات جبران‌ناپذیری ببیند، شهروندان خواهان شدت برخورد با چنین سارقانی هستند.

البته به احتمال زیاد پلیس با برخورد سریع خود می‌تواند گرفتاری این سارقان را مصداق بارز ضرب المثل «چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی» کند.تصویراین سرقت آهن ربایی را جوادگلزار ثبت کرده است.

آشپزی برای همسایگان

یکی از معضلات زندگی آپارتمان‌نشینی تحمل‌کردن مواردی نظیر سر و صدای بی‌موقع است. این در حالی است که گاهی استشمام اجباری بوی غذای همسایگان هم برای دیگران دردسرساز می‌شود.

متاسفانه برخی از ساکنان ساختمان‌ها به جای رسیدگی به سیستم تهویه و برطرف کردن نقص فنی هود آشپزخانه برای خارج شدن بوی غذای سوخته، پنجره‌هایی که به راه‌پله یا نورگیر ساختمان راه دارد را باز می‌کنند.

این در حالی است که پنجره دیگر واحد‌ها نیز در همین محل باز می‌شود و این امر موجب می‌شود که آنها به طور اجباری بوی غذای سوخته دیگران را استشمام کنند.  بهتر است ساکنان آپارتمان‌ها توجه بیشتری به حقوق دیگران نشان دهند و از ایجاد مشکلاتی از این دست که راهکارهای ساده‌ای دارند اجتناب کنند.

رعایت بهداشت در قنادی‌ها

رعایت بهداشت در همه موارد از جمله مواردی که با خورد و خوراک مردم سر و کار دارد، یک اصل ضروری است که غفلت از آن می‌تواند به بهای از دست رفتن سلامت افراد تمام شود. قنادی‌ها یکی از بخش‌هایی به شمار می‌آیند که به طور مستقیم با سلامتی مردم در ارتباط هستند.

جدا از کیفیت شیرینی‌ها،توجه به پخت بهداشتی آنها و تمیزبودن محل آماده‌سازی و پخت شیرینی نیز بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه با وجود نظارت‌های مراجع بهداشتی باز هم اتفاق می‌افتد که در قنادی‌ها از ظروف کثیف و روغن‌های کهنه برای پخت شیرینی  استفاده می‌شود و گاهی هم پای حشرات به داخل شیرینی‌ها باز می‌شود. از آنجایی که این بخش با سلامتی مردم در ارتباط تنگاتنگ است، بهتر است دقت بیشتری در مورد رعایت بهداشت اعمال شود.

کد خبر 74682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز