فروش متری مسکن یکی از اقدامات شهرداری تهران برای رفع مشکل مسکن است قرار است که مسکن به صورت متری به فروش برسد و منابع مردم به صورت خرد وارد مسکن شود. با این اقدام شهروندان در یک بازه زمانی سه ساله می‌توانند صاحب خانه شوند.

ساخت و ساز - مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، قرار است که فروش مسکن متری در بورس عرضه شود تا شهروندان اعتماد بیشتری به این موضوع پیدا کنند. شهرداری تهران تصمیم دارد با ایجاد امید در بین مردم آنها را ترغیب به صاحبخانه شدن کند.

در ادوار گذشته طرح فروش متری مسکن در دستور کار قرار گرفت و این کار تا حدودی هم پیش رفت اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت موفق نشد. اما این بار شهرداری تصمیم دارد نقاط ضعف و قوت طرح قبلی را احصا و یک طرح موفق به بازار عرضه کند. قرار است که طرح فروش متری مسکن به شورا برود.

هنوز طرح فروش متری مسکن به شورا نرفته است

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید هنوز این طرح به شورا نیامده است در صورتی که به شورا ارسال شود آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم اما این کار به آن طرف سال موکول می‌شود.

 در فروش متری مسکن شهرداری با کمک دستگاه‌های مسؤول اقداماتی انجام می دهد و قرار است این پروژه‌ها صاحب سند و پروانه باشند تا مردم دچار مشکل نشوند و همچنین شهروندان می‌توانند پیشرفت فیزیکی پروژه را لحظه به لحظه رصد کنند و بدانند پروژه‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند در چه مرحله‌ای قرار دارد.

بعد از اجازه شورا عرضه مسکن در بورس آغاز می‌شود

مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران به خبرنگار فارس می‌گوید با فروش متری مسکن بخشی از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود ما کار را آغاز کرده‌ایم و بعد از اجازه شورا عرضه مسکن در بورس آغاز می‌شود. قیمت مسکن هم بستگی به نظر کارشناس رسمی دارد اما بنده تأکید می‌کنم که در این مدل فروش که قرار است ما آن را اجرا کنیم کارها بسیار شفاف ارائه و اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و پروژه فروش متری مسکن یک پروژه سه ساله است.

کاهش فاصله شمال تا جنوب شهر

شهرداری تهران تصمیم دارد که فاصله شمال و جنوب در تهران را کم کند و با تولید مسکن ظرفیت‌های خوبی در شهر فراهم کند. علیرضا زاکانی شهردار تهران می‌گوید که کمر بی‌مسکنی و بدمسکنی را در تهران می‌شکنیم. بی‌عدالتی و فاصله شمال و جنوب در تهران بسیار آزاردهنده است این فاصله فقط 900 متر اختلاف ارتفاع نیست بلکه ده‌ها و صدها کیلومتر اختلاف در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای زندگی آبرومندانه فاصله وجود دارد و ما به دنبال این هستیم که این فاصله را کم کنیم.

عدالت‌محوری در دستور کار است و قرار است که جنوب شهر توسعه خوبی یابد رفع مشکل مسکن در دستور کار است تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا و کلنگ‌زنی‌هایی صورت گرفته است. قرار است سرانه‌ها تأمین شود تا قدری زندگی مردم راحت‌تر شود. شهرداری تهران وعده داده که مشکل بی‌مسکنی، بدمسکنی و اجاره‌نشینی را حل و فصل و کمر آن را می‌شکند. البته استاندار تهران بر پیگیری مجدانه مسکن‌سازی تأکید کرده و گفته تأمین زیرساخت‌های طرح‌های مسکن باید در اولویت قرار گیرد و یکی از اهداف مهم بررسی واگذاری مسکن به متقاضیان واقعی است تا از عارضه دلال‌ها جلوگیری شود.

همچنین باید همه دستگاه‌های متولی در حوزه مسکن به وظایف قانونی خود به درستی عمل و سهم خودشان را انجام دهند تا این مشکل دیرینه پایتخت‌نشینان برطرف شود.

کد خبر 746735
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 0
    چقدر حرفهاى بي ربط و بيخود و دروغ