همشهری آنلاین: امسال در ایام نوروز قیمت بلیت‌های قطار و هواپیما تغییر نخواهند کرد و تکلیف قیمت اتوبوس به زودی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر بهبهانی وزیر راه در این باره گفت: با توجه به افزایش 15 درصدی قیمت بلیت هواپیما در دی ماه سال جاری پیش‌بینی شده است که برای ایام نوروز قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی افزایشی نداشته باشد.[بلیط هواپیما 15 درصد گران شد]

بهبهانی افزود: قیمت بلیت هواپیما طی 3 سال اخیر تغییری نکرده بود و با توجه به تورم سالیانه و افزایش هزینه شرکتهای هواپیمایی، تداوم این روند به ضرر عملکرد اقتصادی آنان منتهی می‌شد که افزایش 15 درصدی قیمت بلیت اعمال شد اما برای ایام نوروز دیگر تغییری در قیمتهای بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به وجود نخواهد آمد.

در همین حال، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نیز گفت: از سال 83 تاکنون تغییری در قیمت بلیت قطارهای مسافربری به وجود نیامده است و در نوروز سال جاری نیز افزایش قیمت اعمال نخواهد شد.

حسن زیاری اظهار داشت: ناوگان مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند که در بخش دولتی هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نخواهد شد و از طرف دیگر، راه آهن با تعامل با بخش خصوصی فعال در این بخش نیز از افزایش قیمتهای بلیت قطار جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت در شرکت مسافربری رجا نیز مطابق سالهای گذشته است و تغییری در نحوه سرویس‌دهی به مسافران و یا قیمت بلیت اعمال نمی‌شود.

همچنین خبرنگار مهر از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسب اطلاع کرد: هنوز برای قیمت بلیت اتوبوسهای بین شهری در ایام نوروز تصمیم‌گیری نشده است و این موضوع تا دو هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

گزارش مهر نشان می‌دهد: قیمت گذاری بلیت اتوبوسها در بخش دولتی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین می‌شود اما تعیین قیمت در اتوبوسهای ویژه که توسط بخش خصوصی اداره می شود، خارج از ضوابط این سازمان است.

قیمت بلیت اتوبوس‌هایی که عمر کمتر از 10 سال دارند به صورت توافقی میان شرکتهای حمل و نقل مسافر و زیر مجموعه های آنان تعیین می‌شود.

ناوگان جاده ای که بالاترین سهم را در جا به جایی مسافر در ایام نوروز دارد در ایام نوروز سال گذشته حدود 35 میلیون مسافر را جا به جا کرد.

کد خبر 74630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز