مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور توسعه قلمرو دید عمومی و افزایش آرامش بصری و روانی شهروندان دیوار املاک دولتی و نیمه‌دولتی را از سیمای شهری حذف می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران حجت‌الله ملاصالحی مدیر عامل این سازمان با اعلام این خبر و با بیان اینکه حجم بالای دیوار در سطح شهر از نظر بصری و روانی شهروندان را آزار می‌دهد و باعث محدود شدن قلمرو دید عمومی آنان می‌شود گفت: با حذف دیوار از سیمای شهری و جایگزینی آن با فضای سبز و نرده یا پرچین، سیمای شهر تهران زیبا خواهد شد؛ضمن آنکه هزینه‌هایی که صرف احداث و نگهداری فضای سبز ادارات دولتی می‌شود با حذف دیوار ادارات و استفاده از فضای سبز آنها در واقع صرف فضاهای عمومی می‌شود.

حدود 13 سال پیش شهرداری تهران برای گسترش دید شهروندان،  افزایش آرامش بصری و روانی شهروندان دیوار بوستانهای تهران را حذف کرد. تجربه این اقدام شهرداری نشان داد که حذف دیوارهای اماکن عمومی نه تنها موجب کم شدن امنیت این اماکن نمی‌شود بلکه این فضاها را در معرض دید قرار داده و علاوه بر این از محدودیت دید در شهر تهران می‌کاهد.پس از گذشت یک دهه از اجرای موفقیت‌آمیز برچیدن دیوارهای پارکها، شهرداری تهران به دنبال آن است تا با حذف دیوار ادارات، فضای سبز آن‌ها را به فضاهای عمومی شهر اضافه کند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان صرف پاکسازی دیوارهای سطح شهر می‌شود گفت: حذف اغتشاشات بصری و کاهش هزینه پاکسازی دیوارها و همچنین تنوع در دید شهروندان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الله ملا صالحی با اشاره به اینکه سازمان زیبا سازی برای اجرای طرح حذف دیوار از سیمای شهری مشارکت ریالی خواهد داشت گفت: در حال حاضر شهرداری مناطق 22 گانه در حال شناسایی و معرفی ادارات دولتی و نیمه دولتی برای اجرای طرح حذف دیوار آن هستند؛  به گونه‌ای که تاکنون چند نقطه از ادارات دولتی سطح شهر برای حذف دیوار، شناسایی و معرفی شده‌اند.

ملاصالحی با اشاره به اینکه از شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران خواسته شده تا با ادارات دولتی و نیمه دولتی برای حذف دیوار املاکشان مکاتبه شود گفت: در صورتی که صاحبان املاک خصوصی و همچنین مجتمع‌های مسکونی برای حذف دیوار ساختمان املاکشان موافقت کنند این طرح می‌تواند برای آنان نیز به اجرا درآید. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، شهر تهران از دیوارهایی که شهروندان را محصور کرده‌اند، خلاصی یابد.

کد خبر 7456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز